Chakrameditation

Skrivet 21 Mars -2009

Idag gjorde jag en chakrameditation med hjälp av Pehr Trollsvedens cd. Fantastiskt bra måste ja säga. Jag grät när blockeringarna visade sig för mig, tårarna bara sprutade ut och jag såg klart och tydligt från vem och vad blockeringarna hörde ihop med, När de släppte så grät jag så jag hulkade men fortsatte ändå hela meditationen. Lugnet inombords infann sig så snart chakrat blivit påfylld och läkt. Det var främst sakralchakrat och hjärtchakrat som kändes mest. När jag kom till Sakralchakrat förstod jag med en gång att blockeringen där beror på idioten som våldtog mig för snart tre år sedan. Jag såg hans äckliga ansikte framför mig. Jag slet loss kopplingen mellan oss, och grät. Min kursledare har ju sagt att jag bär på en sorg och har många tårar kvar att gråta. Jag förstår det. Trodde väl aldrig att en meditation skulle kunna påverka mig såhär. Men uppenbarligen så behöver jag just den här typen av meditation. Alltså Chackrameditation för att läkas...Jag ska försöka göra den regelbundet för att fylla på alla chakrana och för att dra loss mer blockeringar. Jag har en hel drös.

Efter meditationen tog jag tag i Malins saker. Jag hade bett att få låna något gammalt som hon hade efter någon anhörig eller närstående och jag var tydlig med att jag inte ville veta från vem sakerna kom. Allt för att jag inte skulle påverka mina förnimmelser som kommer fram under Psykometrin.
Jag satte mig åter i ett meditativt tillstånd och höll en näsduk & en silversked i händerna och försökte få fram nåt om vem de tillhört. Det lyckades, allt jag fick fram stämde in på hennes mormor. Doft av vanilj visades sig att hennes mormor alltid bakade vaniljhjärtan, hennes utseende stämde in och jag kände mig jättegammal och hon blev 92år gammal har jag för mig Malin berättade efterår - över 90år iafl. Jag kände tryck över bröstet och hon hade haft vatten i lungorna så det var därför jag kände det - problem med andningen och det var det hon avled av. Jag såg en stor mora klocka (gul och med rosor på) det visade sig att Ms mormor fått en sådan i bröllopsgåva en guldgul moraklocka med rosor på. Jag såg en massa broderier och hon virkade tydligen alltid, hela tiden så det stämde ju verkligen in. Jag såg vita stora blommor - kan varit liljor vilket hon hade haft på sin kista (har jag för mig M berättade), och lila små blommor med taggar på......hon hade haft sådana blommor ute i torpet där hon ofta befann sig. Jag fick även till mig ett namn Tore eller Ture och det konfunderade Malin något..men efter att ha pratat med sin mor så kom de ihåg en Ture som antingen bodde granne med mormor el vaktmästare av nåt slag. Kan minnas lite fel nu och då ber jag om ursäkt Malin. :)
I vilket fall som helst. Psykometri är helt klart något jag kommer träna mer på. Så nu ska jag samla in gamla saker från mina vänner och jag vill inte veta något om dem förrän efteråt. Ser fram emot nästa utmaning!

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant läsa om din chakrameditation. Fortsätt öva och det komemr ge bra resultat. Har själv gått igenom många tragiska händelser i mitt liv. Vill prova chakrameditation men vet inte riktigt hur man gör. Har skrivit ut några olika guider från internet.

2009-04-12 @ 11:20:23
URL: http://allislove2010.blogspot.com/
Postat av: Misshopeful

Första chakrameditationen gjorde jag på min mediala utbildning. Sen köpte jag Pehr Trollsvedens "chackrameditation" cd och den är fantastiskt bra faktist. Löser upp massor av blockeringar och man känner sig påfylld i alla chakran efter meditationen. Jag rekommenderar den stark! Lycka till.

2009-04-13 @ 11:00:22
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0