Äntligen fick vi tid.

Herregud!! tårarna bara rinner ner för mina kinder. Äntligen så som vi har väntat. Jag trodde senast imorses att de hade glömt av oss i någon pappershög. Men så damp det ner i brevlådan...
Den första tiden till informationsträffen på Sahlgrenska inför IVF-behandlingen.
Nu ska vi ta en massa prover inför IVF.behandlingen.
HIV, HbsAg, Anti.HCV, HTLV 1 + 2 samt WR.

Jag ringde med det samma till minn sambo och berättade att vi äntligen fått en tid. Han lät lite skärrad men sa att han inte var det men att han nog kommer bli lite nervös längre fram. Han verkar mest vara nervös inför blodtagningen. ha,ha stackars honom. Tänk inte på mig som ska hamna i klimateriet i två veckors tid och sedan dessutom få ta sprutor i magen ivarje dag i 2-3 veckors tid. Jag som är sprut rädd - hur ska det gå?
Ringde till Amosi för att höra mig för om några av de här proverna redan är tagna men det gick inte att nå honom, konstigt. Så då ringde jag till kvinnokliniken eftersom det är där jag alltid varit förut och de skulle ta reda på exakt vilka prover vi ska ta och var vi ska göra dem. Så mycket att tänka på. Just nu snurrar det runt i huvudet. Allt sker så fort och allt samtidigt. Flytten, Ivf-behandlingen men jag är så lycklig nu att vi äntligen har fått ett första besök inbokat åtminstonde sen går det av bara farten enligt Linda. Tja vi får väl se. Jag är jättenervös inför det som komma skall. men om det resulterar i att jag så småningom blir gravid så gör jag vad som helst.

Läs även andra bloggares åsikter om <a href="http://bloggar.se/om/IVF" rel="tag">IVF</a>
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0