Barnvakts pyssel



Den här dagen ser jag verkligen ut att vara i tredje/fjärde månaden. Mensen har gjort att min mage svullnat upp otroligt mycket. Idag var jag jag uppe tidigt efter en näst intill sömnlös natt. 8:00 kom min ena storasyster med sina två underbara döttrar på 5 och 7år. Den lilla tösen trodde först att jag redan hade en bebis i magen och började prata om att hon nog ttyckte att jag skulle ha en tjej som skulle hete Sacha!! Var har hon fått det namnet ifrån? Jag försökte förklara att jag inte hade någon bebis där inne ännu men att vi försökte ordna så att det skulle kunna bli det en dag. Herre gud hur berättar man om hur en ivf- behandling går till utan att behöva gå in på för krångliga saker?
Som du säkert redan förstått så har jag alltså varit barnvakt idag, medans syster yster med fästman drog till Ullared.
Vi har verkligen haft en pysseldag och det har varit jättemysigt. Vi gjorde Ischoklad och pysslade till en gammal pepparkaksburk till Ischokladsburk. Vi målade en hel del teckningar men även lite mer seriösa målningar på panåduk. Dessvärre hann jag inte ta kort på 7åringens tavla så jag kunde visa upp dem. Hon målade iallafall en ängel i moln och den andra tavlan bestod av en massa hjärtan i moln. De var jätteduktiga båda två.
Sen lagade vi mat ihop, sjöng julsånger och gjorde en del ramsor som tydligen krävde att man skulle köra med handklappsdans ;9, 

Sen kom överraskningen: helt plötsligt  så ville de städa och frågade hela tiden om det fanns någonstans som jag ville ha städat och det fanns det ju självklart..ha,ha vilken lyx!
Medans de städade så passade jag på att baka lite bröd och de blev jättegoda. Har precis ätit två ostmackor med ett jättegott te "För ett fruset hjärta", och är helnöjd med hela denna dagen.

Sen målade vi varsin julgranskula med våra namn. Tog den ideén från Glamour..ha,ha tycker den är mysig hela den grejen att de har en varsin julgranskula med sitt namn på som de hänger upp i granen år efter år. Så nu gjorde jag en till mig och en till min sambo. Nästa år får jag förhoppningsvis göra en till...............hoppas.............

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: vivi

Vad använder man för färg på julgranskulan?

2008-12-22 @ 21:46:55
URL: http://burny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0