IVFrus i juletider...

Den du!! Försök att kör bil under julrushtrafiken eller varför inte gå och trängas med allt folk i de tjocksmocka butikerna...Åh detta utan att låta dig påverkas av ilskan som plötsligt bara rusar fram utan förvarning och lika fort som den kom gick den över. Kvar står jag som ett fån och undrar vad fasen det var som hände. Nu har jag inte blivit nämnvärt mycket klimakteriekossa ännu..................några enstaka utbrott bara. Jag har snarare blivit lugnare och min sambo är chockad över min nyfunna gosighet..ha,ha
Däremot så kommer dessa svettattacker som får mig att känna mig som om jag vore typ 30år äldre...ha,ha och kanske naturligt skulle gå igenom den här fasen av rusningar, vallningar och annat käckt :/
Plötsligt förvandlas svettatackerna till frossa och kalla kårar längst hela ryggen...Men jag klagar inte , än så länge så är det bara det här jag känner av (ska påpekas att jag endast sprayat i 5 dagar) förutom den vidriga bismak som synarelan orsakar i svalget...känns som när man har bakrus och munnen är alldeles torr. Är ständigt törstig...

Tar sprayet tre ggr dagligen och jag är noga med tiderna...............08:00..........14:00................20:00
På så vis är det lättare att komma ihåg det. Inte för att jag tror att jag skulle kunna lyckas med att glömma av det. Tiden går ändå ganska fort och det känns som att jag snart ska gå in i sprut fasen, fast det dröjer ju 2 veckor till...

Jag håller tummarna att jag får behålla mitt förstånd under hela den här klimakteriefasen...ha,ha
Läste att en biverkning av synarelan är viktpåverkan, det vore ju en trevlig överraskning - om det går nedåt. Särskillt nu efter all go julmat.

Min jul har varit jätte lugn..på julafton var vi hos en av mina systrar och firade som vanligt julen där med nästan hela familjen. Det här året infann sig den rätta julstämningen..lugn och ro, trevlig, rolig stämning och massor av god mat. Givetvis paketöppning men inte så himla hysteriskt. Det fick mig verkligen att känna att julen handlar om att umgås och inte bara om stress, tomma plånböcker och stora lass av onödiga julklappar som någon bara köpt för köpandets skull.
Så YES!! i år lyckades vi vända julen till "En riktig god jul".
Idag åkte vi till mina kära svärföräldrar och hälsade på. Även där kändes allt så lugnt och skönt. Det kändes skönt att prata med min kära svärmor som faktist också befinner sig i klimakteriefasen..:) Hon förstår mig precis...

Nu ska jag hoppa i sängs känner mig jättetrött...........det har jag gjort nu i några dagar. Kanske är det en biverkning eller så är det bara resultatet av min stressfyllda höst....Men nu blir det ingen mer stress för min del.Jag ska åtminstonde verkligen göra mitt yttersta för att komma ner i varv. En viktig tid väntar.

God jul och TJingeling på dig.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0