IVF dag 1

Idag kom mensen vare sig jag ville det eller ej. Den var beräknad den 29:e men kom idag. Givetvis på en söndag så att jag inte kan få tag på någon läkare el sköterska och fråga hur jag ska gå till väga.

Tänk.......tänk...vad var det nu sköterskan sa?...hm...börja sprayen första mensdagen när den är riklig....Ja, det var den redan i morses. Hade detta på känn att det inte skulle gå som planerat. Det gör sällan det mär det gäller mig.
Men jag tänkte som såhär att om jag nu inte skulle ta någon spraydos idag (står att man ska ta 3ggr/dag) så kanske allt skjuts fram en månad och det vill jag ju inte. I och för sig står det i informationsbroschyren att man ska starta med sprayen mellan dag 2 och dag 4. Men eftersom sköterskan sa dag ett och vid riklig mens så sprayade jag nu ikväll kl 20:40. Jag ringer till kliniken i morgon bitti och hör mig för hur det blir med planeringsschemat nu när mensen redan är här....Innebär detta att allt sker en vecka tidigare än planerat och hur fungerar det med alla dessa röda dagar som inträffar sammtidigt som allt ska ske??Eller innebär det bara att jag får köra nedregleringen en vecka extra. Herregud!! Varför ska allt krångla?
Läste dessutom vilka härliga biverkningar jag har att se fram emot...Eller rättare sagt jag tänker inte ens skriva ned dem här för jag tänker trotsa dem. Familj och vänner skämtar och säger att de är oroliga för min sambo nu när jag ska förvandlas till en klimakteriekossa och erbjuder honom en sängplats tom. Jätteroligt ha,ha...inte! Verkar som om ingen tänker på att det är lite synd om mig som får utsätta min kropp för den här behandlingen. Det känns inte som det iallafall. Jag har säkert fel..Men jag är jättenervös för hela den här grejen..Skiträdd igentligen.
Känner smaken av sprayen i munnen..usch! smakar bläh. Men det gör ingenting, jag gör vad som krävs!

Så nu är snart dag 1 slut. Kanske är idag första dagen mot en bebisfylld värld för mig och min älskling..kanske..hoppas det.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0