Knöl i underlivet.

Har upptäckt en knöl i underlivet. Inuti. Stor som en ärta, hård och den har vuxit. Den gör inte ont men verkar sitta fast. Upptäckte den för kanske 3 månader sedan men har inte vågat söka för det. Jag nämnde det för min barnmorska och hon sa att jag måste söka för det och då drog jag öronen till mig och förträngde knölen..ett tag. Men idag upptäckte jag att den vuxit. Usch, fy blir helnojig att det ska vara nåt fel. För ca 8år sedan opererade jag bort en bit (en sk konisering) av livmodertappen för att jag fått een cellförändring. Läkarna sa att det var cancer. Men de fick bort allt och jag har ju gått på regelbundna kontroller sedan dess med undantag sedan jag fick barn då. Tänker på min mamma som fick livmodercancer och fick operera bort hela tjofräset där nere. Usch, först knölen i min mage som de inte riktigt vet vad det är för nåt. Men de antog att det är en fettkula som tillkommit. Sen nu det här. Vad händer i min kropp. Jag undrar om alla hormonbehandlingar (ivf) spelar in.
Hm ialla fall..ska ta mod till mig och ringa till kvinnokliniken imorgon. Lika bra att kolla upp det. Är säkert inget farligt. Men sedan jag fick min älskade dotter har livet blivit mig så kärt och jag vill inte förlora en sekund av det.

Håll tummarna.

Ringde till kvinnokliniken och fick tala med en sköterska där. Jag förklarade precis och hon gav mig en tid för undersökning om en månad!! Inget akut sa hon bara. Jag frågade om cancer utmärker sig så här. Nej, svarade hon. Men hur kan man utesluta det bara genom ett samtal och utan undersökning när vi har det i familjen.? hm, ja,ja jag hoppas hon har rätt. Antagligen är det hormonrelaterat, då kan det växa fram sådana här knölar sa hon, ibland försvinner de av sig själv och ibland måsta man skära bort dem. Då är det mina hormonbehandlingar när vi gjorde ivfen som orsakat dessa knölar. Inte så konstigt igentligen med tanke på hur mycket kroppen påfrestas under dessa behandlingar. Men det är värt varenda knöl. Jag fick mitt sagobarn.
Hon frågade om jag haft feber och det är lite svårt att svara på eftersom jag nästan regelbundet äter febernedsättande tabl så som alvedon, ipren för min whiplash. Men jag har kännt mig febrig, frysit, hetta bakom ögonen och lite så i några veckors tid. Så feber har jag nogg titt som tätt. Men det är säkert ingen fara.
Kanske att jag ändå ringer för att få en tidigare tid för undersökning, för mig känns detta faktist akut. Oavsett sköterskans egen teori.

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0