sy/stick/Virkinferno



Alva har blivit stor nu, redan 8,5 månad och helt underbar vår lilla vackra roliga dotter. Hon väcker oss tidigt tidigt med prat, sång, arga läten. Hon ställer sig upp i spjälsängen och vinkar till oss kl 05.30 ungefär. ibland ännu tidigare. ha,ha Vad ska man göra ,kan ju inte bli arg på henne. Men en hel natts sömn, åååååh vad skönt det vore. Vilken lyx. Min syster och ena bror har erbjudit sig att ta henne så vi kan få några timmars sömn. Ska nog ta och göra det nu någon dag. Vi behöver ladda batterierna litegrann om så bara för några timmar.

Fast att jag har fullt upp med busfröet hela dagarna och kvällarna så har jag sytt, stickat och virkat som en tok. Antar att det är rastlösheten som tagit överhand. På mindre än en månad blev det: En vinteråkpåse,
fem st små virkade djur/dockor, en röd virkad mössa, en virkad Elfsborgsmössa, en virkad rosa mössa, en virkad beige hatt med knappar och spännen till Alva och ett par virkade svarta långa sockar med sidenband och knappar. En virkad hängselklänning till lillan.  En virkad Elfsborgsmössa åt älsklingen samt en blåvit virkad mössa åt honom, en virkad halsduk till honom och nu stickar jag en halsduk till mig själv. Inte illa om jag får säga det själv.


 Det här har jag då gjort på ca 1månad.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0