Kryckor, bärsjal och kolik vilken härlig kombination.

Var på Bvc igår och lillan hade gått upp 300gr till, så nu väger hon 4660gr. Inte illa men när vi skulle mäta henne så började hon gråta helt hysteriskt. Så det får vi göra nästa vecka. Det slutade med att jag fick sätta mig i väntrummet och akutamma henne....ja, så kan det gå. Tur man alltid har käket med sig. Fast mysigare och mer privata ställen att amma på är att föredra. Hon har inte bajsat ordentligt på två dygn och hon ligger och stånkar och försöker verkligen men det kommer inte nåt. Vi har försökt med allt. Nu ska vi byta ut NAN HA 1 till den vanliga NAN för den första gör ju så att det blir lite mer gaser då det sätter fart på magen och kanske det inte passar lilla Alvas mage. Vi ska testa den här veckan ialla fall. Måste få tag på Gripe Water....

Inatt har det inte blivit mycket sömn, har varit vaken sedan 4 i morses igen. Alva har vridit och vänt sig och varit lite ledsen så jag fick lägga henne på mitt bröst och vyssa henne till ro en låååång stund. Helt plötsligt blev det morgon och Alva ville inte sova mer så det var bara att stiga upp.

Nu har jag så fruktansvärt ont av foglossningen så jag stundtals knappt kan gå. Som tur är så har jag kvar kryckorna. Så igår kväll hoppade jag på kryckor samtidigt som Alva låg i bärsjalen. Det är inte lätt, hon blir ledsen om jag står still eller sitter ner så det är bara att hålla sig rörandes. Det gör ont  i fogarna det kan jag lova er men jag gör vad som helst för min lilla tjeja.
Problemet är bara den att älsklingen inte får bära henne, det är bara mamma som gäller så någon avlastning blir det inte tal om. Bara på nätterna efter jag ammat får pappa ta henne och rapa och byta blöja men annars bara jag. Vet att sånt här går i vågor men det känns ännu tuffare just nu när jag knappt kan röra mig.
Suck! ja,ja jag ska inte klaga. Kunde varit värre. Hoppas bara att värken släpper snart så vi kan få komma ut lite mer.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0