Vilken underbar dröm.

En sådan underbar dröm!
Fast lite skum samtidigt. Jag drömde att bebisen tryckte sitt huvud så hårt mot magväggen att hela huvudet skymtades genom huden. Som en stor utbuktande bula.
En liten pojke...Jag ropade på älsklingen så att han skulle få se hur bebisen såg ut. Vi tittade och grunnade och helt plötsligt stod vi där med den lilla lilla bebisen i våra armar. Den hade liksom tagit sig ut genom magen på nåt vis. Vi tittade noggrannt på bebisen. Det var samma pojke jag drömt om förut. Mörkt hår på huvudet , ganska långt hår faktist och mycket och mörka fina markerade ögonbryn, jag tittade på de små ögonen men färgen var svår att avgöra men jag tyckte att de var lite åt det gröna hållet. Så fin liten kille.
Älsklingen torkade av nån gul smörja som kletade fast runt bebisens händer, fötter, rumpa osv. 

Våran lilla pojke började gråta och då började jag sjunga på "Vargsången" för honom och då tystnade han först för att sedan sjunga färdigt hela låten själv. ha,ha han hade lärt sig den utantill medans han lyssnat på mig, inuti min mage när jag sjungt den. I drömmer log jag  och var helt förvånad. Vilken liten krabat! Han var såååå fin och jag längtar mer än någonsin. När jag vaknade berättade jag för älsklingen vad jag drömt. Tänk om det blir en pojke som ser ut precis så här som jag drömt om nu så många gånger. Det ska bli spännande. I drömmen tyckte jag att pojken skulle heta Kim, vart jag fick det namnet har jag inte en aning för i vaket tillstång är det ett namn jag inte ens tänkt på, i drömmen tyckte min sambo att pojken skulle heta thomas. Inte heller ett namn vi tänkt.

Antar att det händer en hel del inuti mig själv nu. Både jag och älsklingen börjar bli rejält nervösa inför förlossningen, det är så stort och nytt. Nåt fantastiskt men samtidigt lite skrämmande. Vi kommer nog ta erbjudandet att gå på nåt samtal hos Auroragruppen. Ett ställe för förlossningsrädda. Kanske räcker det med ett besök och ett samtal för att vi ska känna att vi får lite mer information och liiite mer kontroll över det kommande.
Jag tror att det kommer hjälpa oss båda.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda L-Å

Spännande! Återstår o se vad som tittar ut!!

2010-01-03 @ 18:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0