Nu har det hänt!

Efter en sömnlös natt med ett evigt springande på toaletten och vridande i sängen så var det dags att gå upp och börja ännu en dag. Jag tittar mig i spegeln och nu har det hänt: NÄSAN har börjat svullna. Ja hela ansiktet faktist men just den svullna näsan är ju något jag lagt märke till att kvinnor som är i slutskedet och endast har runt en vecka kvar till förlossningen får.
Så det stämmer ju, ska bli spännande att se om jag föder om ca 1vecka - 1,5 vecka. Jag tror inte att jag kommer gå över tiden. Vi ska se om min teori stämmer. Jag berättade min upptäkt för min sambo som genast blev nervös.
- Nu ser du till att hålla bebisen inne till den 10 februari, svarade han. :) 
Som om det skulle gå!! ha,ha vill h*n ut så kommer h*n ut oavsett om jag skulle försöka mig på några tafatta knipningar eller inte. Ha,ha



Så idag är det jag som får se till att måla klart tavlan som jag tjatat om att jag ska måla till bebisen. Motivet är ett av Elsa Beskows alla tomtebobarnsmotiv. Jag älskar den boken. Så det är bara att sätta mig ned med min svullna näsa och börja måla.



Snart så vet vi om det är en pojke eller flicka som levt inuti min kropp i nio månaders tid. Det ska bli så spännande. Under nästan hela graviditeten har jag varit säker på att det är en pojke och med tanke på mina återkommande drömmar om den här lilla mörkhåriga pojken så ska det verkligen bli spännande och se om de drömmarna faktist stämmer. Men vem vet, det kanske kommer ett litet flickebarn. Det spelar absolut ingen roll. Tänk!! Vi ska få ett barn. Ofattbart, kan fortfarande inte förstå att det här faktist är verklighet.
Känns som en underbar dröm.

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Hoppets låga

Oj, nu blir det ju riktigt spännande. Men vi ska nog hoppas h*n håller sig inne en stund till.

Jag håller upp tummarna för er. :)

Vi tror ju vi väntar en pojke oxå, ska bli kul att se om man har rätt eller fel. Oavsett så spelar det ju ingen roll. Men det e ganska häftigt hur man kan tro/anta att det e en pojke resp. flicka. Vi får bara snällt vänta å se... :D

2010-01-25 @ 17:55:03
Postat av: Linda L-Å

ojojojoj, spännande!

2010-01-25 @ 20:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0