Jag fixade det!




Med svullna ,ömma ben, fötter och svullna armar och prinskorvar till fingrar sitter jag då åter här hemma igen. Jag trotsade hela min kropp och begav mig till Ikea med min syster Yster. Vi var båda två i stort behov av mer värmeljus och att hitta på något utanför hemmets trygga vrå. Det gick men emellanåt var det tufft, det medger jag. Men det var ändå skönt att bara strosa omkring där. Vi handlade inte mycket och vi bestämde oss för att bara plöja oss igenom undervåningen och hoppa över hela övervåningen. Trots att det är där uppe alla bebisgrejerna finns. Men nu har vi ju redan inhandlat det mesta vi behöver.
Det var åtminstonde tänkt så att vi inte skulle gå igenom övre plan. Men efter att vi ätit middag (torr kyckling, pommes och bearnaise) så låg ju bebiavdelningen precis vägg i vägg med restaurangen så vi gick en runda där ialla fall. Men inte en pinal köpte jag därifrån.

Utan dagens skörd blev 2st oranga pallar ala 80-tal, värmeljus, stora värmeljus, doftljus, blomsterblad, gröna underlägg, en nattlampa till bebisängen (en måne), glödlampor och en golvlampa till vardagsrummet. Ja, det var alltsammans. Det blev billigt idag :)

Nu har jag redan satt ihop golvlampan och pallarna är redan klara så nu ska jag bara luta min ömma kropp mot soffkudden medans älsklingen min lagar käk.
Sen blir det nog ps2 för hela slanten fram till Robinson, fick låna syrrans alla 20spel. Gissa vem som blev överlycklig för den gesten? Mm min kära sambo. Om jag inte varit så öm i mina händer och svullen så hade jag nog kunnat måla tavlan till bebisen ikväll medans han spelar men nu går det inte. Jag ska lägga händerna i kallt bad för att se om svullnaden kanske går ner något.

Jo, föresten när vi gick där på Ikea så gick det en kvinna bakom mig som beklagade sig över hur man kunde gå på Ikea när man var höggravid...Jag vände mig om surt mot henne och vrålstirrade henne ett kort tag rätt in i ögonen tills dess att hon förstod att jag hörde henne och hon skamset vände bort sin blick.
Ha, vad har hon med det att göra om, vi nu vill fördriva vår väntan med några rundor på Ikeas golv. Jag menar vi klagar ju inte över hennes feta röv som skumpar omkring där och näst intill får oss att febrilt leta upp närmaste papperskorg för att avlägga en spya av ren avsmak. Jag menar hur många rundor hade inte hon gått i bakelsekön. Kanske därför hon kände sig hotad av oss gravida kvinnor som kommer dit och stjäl alla bakelser ifrån henne. Hm, sån skit tolererar jag inte. Sköt dig själv och skit i andra.

Das was alles. Tjingeling!

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej hej, hittade din blogg ganska nyligen och gillar den skarpt! Du tar upp ämnen som är aktuella för mig.

Men angående det här inlägget.. Är du inte lite väl hård mot kvinnan? Hon kanske bara menade att det var imponerande att du orkade gå på ikea som höggravid. Och om inte, så är det lika lågt av dig att anmärka på hennes vikt!

2010-01-23 @ 18:26:42
Postat av: Hoppets låga

Haha, va jag skratta åt dit utlägg om kärringen vid IKEA. Du har så rätt. Sköt dej själv å skit i andra. Men troligtvis kände hon sig hotad, hehe...

Säkert skönt att få lite ombyte i vardagen å gå å traska på IKEA. Vi har planerat att åka nästa helg å kolla in barnavdelningen där. :) Kanske hittar man nå fint baby-tyg å sängkläder.

Har ju börjat känna av foglossningen jag oxå :( Hade på ngt sätt trott att jag inte skulle få det, hah, va lättlurad man kan vara. Men det e väl bara att bita ihop. Men humöret vill sjunka ibland, när man utöver det mår bra.

Sköt om er, det närmare ju sig med stormsteg nu att ni ska få hem er lilla baby. Spännande! :)

Skön helg, kramkram

2010-01-23 @ 18:46:29
Postat av: Miss Hopeful

Hej Camilla. Kul att du hittat till min blogg :)

Jo jag kanske var lite väl hård mot henne och om jag ska vara helt ärlig så var hon inte speciellt stor utan helt normal. Och jag har ingenting emot stora människor, jag är ju inte direkt lkiten själv. :)

Men du vet, ibland säger eller skriver man saker för att ge igen lite. Åh jag är helt säker på att hon inte vart speciellt imponerad av oss höggravida som gick där. Med tanke på hennes ton och ordval när hon pratade så nedlåtande om oss,som att vi gjorde något fel, det var därför jag blev så sur på henne. Vad hon själv väljer att göra är ju upp till henne men att beklaga sig över andras val...vad ger henne den rätten? Ibland är det bättre att hålla sånt för sig själv. I alla fall inte prata så nedlåtande bakom en hormonstinn gravid kvinna.

2010-01-23 @ 19:09:00
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Miss Hopeful

Hej!

Om du inte redan har kollat in vad det har för utbud på ikea så är det bäst att ta med er den STOOORA plånboken. ha,ha Det finns jätte många fina tyger, lampor, nyttoprylar, babyfiltar etc, etc

Det är jätteroligt att bara gå omkring där och inhämta ideér som man sedan blandar med sin egna.



Stackare har du fått foglossning nu, usch ,jag lider med dig. Skaffa bäckenbälte tidigt, det kan underlätta något ialla fall. Ja tänk nu kan h*n komma när som igentligen. Åh, vad jag längtar.



Ha det bäst.

kram

2010-01-23 @ 19:15:22
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Linda L-Å

Strongt av dig gumman!! Tänker på er varja dag!!! Puss o kram

2010-01-23 @ 19:42:22
Postat av: Camilla igen :)

Ok, jag fattar! Jag blev i alla fall imponerad av att du kan gå på ikea som höggravid. Jag tycker att det är jobbigt även när jag inte är gravid, hehe :)

2010-01-24 @ 10:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0