Baknoja

Igår kväll fick jag för mig att jag skulle baka Ost & Skink piroger. Vet inte riktigt hur jag tänkte att jag skulle fixa det rent praktist men det gick med hjälp av min envishet. Att stå och knåda deg när man är höggravid var inte så lätt som jag trodde men det gick.

Receptet hittar du på: http://www.recepten.se/

Fast jag hittade på en egen fyllning som bestod av tomatpure i botten, pizzakrydda, svartpeppar, riven ost och strimlad skinka. Mycket god faktist.



Så här blev dem.
Perfekt att frysa in för stunder man inte hinner/orkar ställa sig och laga mat.

Efter Pirogbarkeriet fick jag för mig att baka en mjuk pepparkaka och fann ett magert recept på en sådan.




3ägg
3dl socker
3dl vetemjöl
2tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
1/2 tsk ingefära
1/2 tsk nejlika
1dl kokande vatten

Vispa samman socker och ägg i fem minuter så det blir ordentligt poröst.
Tillsätt mjölet som först blndats ut med bakpulver och tillsatserna.
Blanda försiktigt i det kokande vattnet.


Grädda i smord och bröad form
mittenfalsen i 175 grader.
ca 30-35 min


Klart!

Jag tyckte kakan blev något torr och föredrar nog att man har mjölk och smör i men älsklingen tyckte den var god. Och det är ett bra fettsnålt alternativ.



If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0