Föräldrargrupps träff nr1

Häromdagen var vi på vårat första föräldrargruppsträff. Vi blev en stor grupp. Inte konstigt med tanke på att det är en riktig babyboom just nu. Vi hamnade i samma grupp som ett av paren som gick i samma föräldrarutbildningsgrupp innan barnen föddes. Eller rättare sagt, det var mamman som var där, pappan trodde inte att det var några andra pappor som skulle närvara. Men det var faktist tre stycken av kanske tio par. Min sambo var en av dem, han satt med Alva i knät och babblade på precis lika bra som vi andra. Men så har han aldrig haft svårt för att smälta in hos damerna... Jag blev faktist stolt över honom, att han följde med och att han dessutom såg ut att trivas och han pratade mer än vad jag gjorde och det är positivt. Inte för att jag brukar hålla låda men det är trevligt att det var han som tog initiativet till att presentera oss inför gruppen.
Nästa gång kanske det kommer lite fler pappor, vi får väl hoppas det. Jag tror att det kan bli riktigt roligt. Det blir ju vad vi gör det till.
När jag senare på kvällen frågade älsklingen vad han tyckte så svarade han: Det var jättetrevligt! och att han följer med även nästa gång :)

Eftersom föräldrargruppen är i samma lokal som ett bibliotek , passade jag på att hämta ALvas första sångbok. Alla nyfödda barn får en sådan i gåva från biblioteken.

Om 5veckor startar babymassagen, det ska bli roligt. Sen tänker jag delt i babysånggruppen med Alva. Där ser jag min chans att få larva mig lite extra. ha,ha inte bara innanför våra stängda dörrar här hemma. Alva har fått en småtokig mamma. Kolla bara in det här underbara skrattet hon avfyrade igår.
Våran underbara dotter!!

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Hoppets låga

Å så ljuvlig hon e. Man smälter ju som smör i solen när någon ler åt en sådär. :) Roligt att höra att ni mår bra. Här går dagarna superfort, endast 20 dagar kvar. +- vad det nu blir... :)



Må så gott!

Kram

2010-04-22 @ 18:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0