Andliga guider och så farfadern Erik förstås.

Vi började kvällen med att dra tre olika kort ur olika lekar. Som ett dagens kort med en tänkvärd text eller bara ett ord. Det är slående hur rätt det alltid blir. Mina kort pekade åt samma håll. Finn min inre trygghet ,lite på mig själv osv.


Det här måste ju vara Erik som jag fotade och målade av i vintras. När vi var mitt uppi ivf-behandlingarna.
Han kommer med vårt lilla barn. Ibland ser man saker man inte ens är medveten om. 


Så var det då dags igen för att möta mina andliga guider. Med spänning undrade jag vem eller vilka som skulle finnas där vid min sida. Jag kände nästan på mig att varken min lille munkvän eller kvinnan med barnet i famnen längre skulle vara kvar. Kanske min sambos släkting "Erik" skulle visa sig även idag. Mycket riktigt ,han var den förste som visade sig tillsammans med två andliga guider står "farfadern" där. Jättelycklig var han, ett stort leende. Vems farfar han är var inte riktigt klart. Men han envisades med just ordet farfar - han var farfar om det nu var min sambos farfar eller min sambos far kunde vi inte riktigt reda ut. Det var iallafall ingen jag träffat förut. Men jag har ju å andra sidan inte träffat någon av dem. Min "svärfar" dog ju när min älskling fortfarande var tonåring. Båda dessa två heter Erik i andra namn så det hjälpte föga. Men det är helt klart en farfar på min sambos sida - utan tvekan. En mycket fin man som känner mycket glädje och stor kärlek till vårt lilla barn där inuti min mage. :) Jag fick idag nästan mer känslan att det kunde vara älsklingens pappa men är fortfarande för osäker för att säkert säga något om det. Det kan ju lika gärna vara den äldre Erik.
Han finns ständigt där vid min sida och skänker trygghet åt oss båda. Han är som ett starkt ljussken, en stor kraft och en djuphet..nästan som en guide men ändå är han inte min guide. En mycket fin man. Han följer barnet ner, som en skyddande kraft finns han hos bebisen.

Tack Erik! Jag ska försöka få fram mer precist om du är älsklingens pappa eller hans farfar.


Mina andra två guider.


Jag fick möta en idag. Hon var ganska kort en lite äldre kvinna. En klok gumma som kommer med mycket visdom. Vi har levt ihop i ett tidigare liv och sysslat med något alternativt tillsammans. Hon vill vägleda mig. Hjälpa mig att lyssna inåt! Få mig att känna en trygghet i mitt inre. Man känner sig lycklig i hennes närhet, ett stort ljus runt omkring henne. Hon följer mig.




Sen fick vi gå in i en djup meditation och själva möta någon av våra andliga guider. Jag försökte verkligen koncentrera mig på att bara slappna av och känna in ljuset som jag drog ner i mina lungor. Jag tror nog att jag kom ganska högt upp i energierna - det kändes så. Jag bara befann mig i nuet - helt utan tankar och förväntningar. Plötsligt känner jag en stark närvaro bakom mig. En slags värme, jag förnimmer hennes hand mot min vänstra axel och jag känner stor tacksamhet inför denna kvinna. Jag skriver kvinna för det var så energin kändes, som att det var en kvinna där. Jag känner ett tryck mot mitt bröst och mot halschakrat - en massa känslor. Bra känslor men jag har svårt för att precisera dem. Men det gjorde nästan ont och de kändes övermäktigt på nåt vis. Sen hör jag orden: Ha inte så bråttom, och tro på dig själv.
Sen får jag en bild för mitt inre av ett stort jättekrucifix - jag ska se om jag kan hitta nåt liknande på nätet. Sen växer en bild upp framför mig. En rund liten kula nästan som en kärna med en utdragen solfjäder framför sig och på baksidan av fjädern satt långa taggar.
Först kunde jag inte förstå det budskapet och kände mig nästan besviken över att jag inte kunde få en klarare bild av min guide. Men sedan när jag tänkte efter vad budskapet med bilderna var så förstår jag. Jag drar upp solfjädern som ett skydd inför andra och vänder istället taggarna utåt. Istället för att sänka ribban och låta dem möta kärnan innanför - Jag själv. Lite så har det känts den sista tiden. Jag vänder snabbt taggarna utåt och försvarar mig, jag stressar för att jag ska hinna med allt jag  tror måste ske på en gång. Givetvis så måste jag stressa ner - njuta av nuet, njuta av min graviditet, tillåta mig känna mig nöjd med det jag i nuläget har istället för att sukta och sörja det jag inte har eller längtar efter. Kanske kommer det då till mig och allt löser sig naturligt. Jag ska försöka tänka mer så nu. Bara vara och njuta av den här tiden i mitt liv. En tid jag länge, länge längtat efter.
På kursen säger dem att jag strålar och en kvinna tyckte att jag såg så hel ut, som en madonnagestalt så såg hon mig. :) Vilken fantastisk komplimang - den ska jag vårda i mitt hjärta. Och ta fram de där dagarna jag känner mig som en plumsig barbamamma med hormonutslag i hela ansiktet. ( vilket händer ganska ofta) Min kurs ledare sa att hon kände det som att jag aldrig varit så här lycklig i mitt liv förut och när jag känner efter så stämmer det. Visst mitt liv kanske inte ser ut som jag önskat att det skulle göra men just nu bär jag på ett kärleksbarn och det här är det mest fantastiska jag varit med om. Jag har väntat och väntat på den här dagen sedan jag var 19år. Oslagbart - så på så vis är jag lyckligare än jag någonsin varit. En tomhet inom mig fylls nu istället upp med en stor och vacker kärlek. En kärlek starkare än något annat. Vårat lilla barn. Jag känner mig hel. 

När vi avslutat och stängt igen alla våra ingångar och chakran så rörde sig bebisen ordentligt där inne. Antar att h*n påverkas mycket av de starka energier som man tar in. Men på ett positivt sätt.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda L-Å

Tänk att det ska till andar att få dig o förstå det jag sagt till dig i åååratal... Tro på dig själv o lyssna o lär... Puss på er

2009-09-16 @ 07:56:12
Postat av: Hoppets låga

Jag ser ett ansikte i snön på marken, mitti å nertill i fotot som du bifogade.

Ser du det oxå? :)

2009-09-16 @ 18:50:56
Postat av: Anonym

Du kommer bli en jätte bra mamma,du är det redan nu till och med,njut av nuet, det behöver du :D

2009-09-19 @ 01:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0