U-ljud, 18v +1dag



Idag var det då dags för ett nytt Ultraljud. Jag var lite nervös att vi inte skulle få se några fötter på bebisen. Men så fort barnmorskan höll u-ljudet mot magen dök dem upp. Båda två. Nu har bebisen vänt på sig och ligger med ryggen neråt och sparkar friskt uppåt naveln till. H*n har blivit så stor på bara två veckor. Idag går jag in i femte månaden och in i 19e veckan. Fantastiskt vad fort det går. Först låg den lille med benen ovanför huvudet och barnmorskan undrade om det verkligen kunde vara ett bekvämt sätt att ligga på :), sen tog h*n ner benen och lade fothalvorna mot varandra som i skräddarställning utan korsade ben...
Vi såg urinblåsan idag, tror inte vi såg den förra gången för två veckor sedan och nu såg vi även tydligt formen av huvudet och ansiktet. En så söt litet näsa. Vi har en törstig liten krabat som växer där inne. Fostervatten är tydligen gott för det drack h*n även idag. Tänk att man kan se sånt. Otroligt. Jag har fortfarande inte gått upp speciellt mycket i vikt runt 3kg bara. Men jag tycker det ser ut som om jag svullnat till ordentligt. Magen växer fort nu och även brösten (tyvärr). Men i ansiktet har jag däremot gått ner. Idag hade vi en ny barnmorska och hon var DEFENITIVT inte lika bra som den vi fick förra gången. Den här gjorde bara sitt jobb fort skulle det gå, det var nästan så man kände för att fråga om man störde henne. Vissa borde inte få jobba med människor. Men men strunt samma, vi fick iallafall se att våran bebis mådde bra där inne och det är huvudsaken.





Se så stor h*n har blivit. Så fin.



Här ser man fötterna tydligt. Ligger med rumpan och rygg ner.


Här vet jag knappt vad som är vad...men tydligen är det ryggen man ser och benen.

 

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Hoppets låga

Å va härligt. Skönt att höra att allt ser bra ut. Vilken söt lite krabat ni har där inne. :) Hoppas du mår bra å kan slappna av å njuta av er färd.



Må så gott!

Kram

2009-09-10 @ 17:16:19
Postat av: Linda L-Å

Vilken liten buse! Puss o kram

2009-09-11 @ 06:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0