Stickat från mormor till bebben.

Min mamma hon stickar för fulla muggar. Säger att det här är rena drömmen för en mormor. Nu har hon på bara nån dag stickat den här bedårande tröjan och mössan, samt ett par Elfsborgs sockar. Sååå söta. Kolla in de söta små gröna elefantknapparna, visst är det fina.
Jag förstår inte hur hon kan sticka det så fort och så bra, en annan hade fått hålla på ett bra tag.
Tack mamma, bebben kommer bli hur fin som helst i dessa underbara kreationer :)



När jag först såg fotot av dockan med kläderna på så blev jag lite rädd. Herregud hur ska jag klara av att föda ut ett så stort barn. Men som tur var så är dessa plagg töjbara och dockans storlek är ungefär en 6månaders baby. Puh! vilken lättnad.
Jag undrar om det känns som Babben sa:
"Att föda barn är som att skita ut en soffgrupp."

Mamma säger att: " nej då mer som att klämma ut en melon. "
Åh vad skönt att höra nu känns det ju mycket bättre. ha,ha

Vi tittade igenom en del av mammas alla gamla stickmönster från 60/70-talet. Där finns det helt underbara babykläder. Kul att ha sånt som inte alla andra har.
:)
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten (also in English)

åh vilka söta :D

2009-09-06 @ 12:30:10
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0