Ettårspresent.


Ett års present till lilla Freja.

Igår var jag på Ettårs kalas hos min vän L. Deras lilla dotter Freja var den som fyllde år och Ls barn har det mesta så jag satte mig ner och målade ett av de finaste barnmotiven jag vet: Ett från Elsa Beskows bok "Tomtebo barnen". Så här blev den. Jag tycker den blev rätt fin själv måste jag säga, jag ändrade lite på den så att det blev en blandning på Elsas bild och mitt eget motiv. Ett av barnen har fått en fläta istället för kort hår, plus att jag målade till vita blommor och lingonris. Färgsättningen är min egen. Skulle kunna tänka mig att måla en liknande tavla till vårt eget lilla knyte. Nu är jag sugen på att börja måla spjälsängen. Även den med Elsa Beskow motiv - Så klart.

Jag hoppas hon  blev glad för tavlan, inte för att jag tror att en ettåring uppskattar en tavla direkt men kanske senare i livet när hon blivit lite äldre. Då blir det till ett fint minne av hennes ettårsdag.

Tavlan är målad i Akryl och den tog mig ca 6 timmar att utföra. Trodde faktist inte den skulle ta så lång tid att göra. Men petnoga som jag är så rann tiden iväg. Jag skulle inte vilja ge bort något som jag själv inte är nöjd med. Jag kan tänka mig att den här tavlan skulle kunna representera hösten och så kan man måla tre andra för de årstiderna. Det skulle nog bli fint.

Tjingeling.

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: frejjss

Hoppas du hade det kul :D

2009-09-13 @ 11:40:04
URL: http://bloggplace.blogg.se/
Postat av: frejjss

Tack så mycket!

2009-09-13 @ 11:53:03
URL: http://bloggplace.blogg.se/
Postat av: Linda L-Å

Vi bara ÄLSKADE den!!!!!! Vi vill boka de andra årstiderna oxå, och då självklart betala för dom ;-) Massor av pussar o kramar

2009-09-13 @ 19:06:22
Postat av: Anonym

Hej!

Jag har nu en tävling där du kan vinna ett valfritt kalaspaket till barnkalas.



http://millahoman.blogg.se/2009/september/utkast-nu-kor-3.html



Vad gärna med :)

Kram//M

2009-09-14 @ 13:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0