Babyrunda på Gekås.



I lördags var jag och min kära svärmor på Gekås i Ullared. Jag åkte dit för att inhandla lite bebiskläder samt en febertermometer till bebisen. Det kändes lika bra att köra en liten shoppingrunda och det lär ju bli många till innan vi fått klart allt inför bebbens ankomst. Det är ingen billig historia att skaffa barn - herregud så dyrt det blir. Så ett tips vi fick var att redan nu börja samla på oss blöjpaket, tvättlappar m.m redan nu. Men blöjor har vi inte inhandlat ännu.
Väl inne på Gekås - det kryllade av människor. Många som redan nu inhandlar julklappar. En Käring körde in sin kundvagn rätt in i min mage och hon bad inte ens om ursäkt för det.
Då blev jag sur och röt
- Nej men för all del, kör in din vagn i min mage jag är ju bara gravid. Käringjävel!


Allt detta för runt tusenlappen, febertemparna med räknade.

Sen fortsatte jag därifrån till bebisavdelningen. Där stod min underbara svärmor och kollade på bebiskläder. :) Vi fick massor av kläder av henne därifrån. (Bodysar, byxor, strumpor, mössa, overall, pyjamas) Så snällt. Hon ser verkligen fram emot den här lilla bebisen. Ja det gör väl dem flesta från våra familjer. Med vissa undantag förståss - men dem räknar jag inte längre till min familj.
Så nu har vi en hel del kläder i st 50, 56 och lite grann i st 62. Det kommer ju behövas inhandlas fler kläder men jag tror vi väntar tills vi vet vilket kön det blir. Sååå spännande. Så nu blev det mest neutrala färger, mycket vitt. Jag var ute efter att införskaffa oss en öronfebertemp till bebisen, men det slutade med en napptemp som verkar väldigt smart och en vanlig stjärttemp med böjlig spets. Kollade även på en babysitter och fann en där för 350kr vilket tydligen är billigt - frågan är ju om den fungerar. Men senare kollade jag i affärerna här hemma och precis samma kostar runt 700 - 800kr här. Vilken skillnad. Så det kommer defenitivt bli en till runda dit ner.


Smarta febertermometrar för bebisar.



Igår passade jag på att köpa ett liggunderlag till skötbordet plus lite oljor, salvor, nappflaskor, flaskborste,badoljor m.m. Kommer fortsätta att fylla på lagret - lika bra att göra det nu medans vi får ut två fulla löner. Vi lägger även undan pengar varje månad för de lite större utgifterna men jag undrar jag om inte alla dessa småutgifter ändå överstiger de stora i slutändan. Måste köpa in madrassen till spjälsängen samt skötväska om inte den finns kvar till vagnen. Bäst att kolla upp detta. Idag ska jag nog börja måla spjälsängen. Nästa vecka ska vi måla barnrummet. Det ska bli roligt. :)

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Åååå vad kul att åka till Ullared....o vad mycket fint du fann...



Ska dit nu på torsdag...sista resan innan det är dags att förändra vardagen men en ny liten familjemedlem...:-)



O när det gäller folket på Ullared så finns det att mycket fräckt folk...så bara kör på...utan att ens tänka på vad eller vem som står ivägen...



Men ja hoppas ändå att att du var nöjd med ditt besök där..ja antar att du inte har så långt dit eller??



Själv har ja 93 mil tur o retur så man åker inte dit var o varannan dag...men det gör ju oxå att man verkligen ser fram emot att åka...



Nu till en annan sak som kanske låter lite dum...men ja har fått en kommentar skriven på min blogg..o min fråga är om den är ifrån dig??



Man är ju inne på några bloggar så man kommer liksom inte ihåg alla ggr vart man har varit o det var ingen signatur...



För om det nu var du så tänkte ja att ja kunde i så fall lägga till dig till mina länkar..



Du hade i så fall skrivit en kommentar under "Ja då var det måndag igen"...



Men om det inte var du så skulle ja ändå vilja lägga till din blogg...om det går bra?



Kram o ha en bra dag

2009-09-22 @ 14:25:39
URL: http://www.jagochlivet.bloggagratis.se
Postat av: Isa

Nu har jag äntligen fått igång en liten bloppis i min blogg. Kommer att fylla på vartefter med allt möjligt mellan himmel och jord, välkommen och titta!



http://isas.blogg.se

2009-09-22 @ 14:41:43
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

vilken otrevlig kvinna som inte ens bad om ursäkt när hon körde in i dig :O Kul att du hittade så mycket shopping dock :) Alltid något posetivt!

2009-09-22 @ 16:14:46
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: Misshopeful

Känner inte igen att jag har skrivit det, Ellen men å andra sidan så är minnet mitt inte som det bör :)

Klart du får lägga till min blogg. JÄttekul.

2009-09-22 @ 16:32:17
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: unique

Åh, vilka bra tips. Ska själv dit om 3 veckor. Verkligen längtar att få köpa en massa till lill*n

2009-09-22 @ 20:21:16
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Linda L-Å

Bra tänkt med att ta lite pö om pö. Fast napptempen är mindre bra, örontemp asbra, böjlig temp superbra!! Bara lite råd på vägen... Glöm inte av o fråga mig om vad som är onödigt eller ej, har "lite" vana nu ;-)! Jag ska ju sälja av lite grejor o pengarna ska gå till tjejerna så fråga mig om det är ngt du skulle vilja köpa, som sagt o köpa allt nytt kostar ju endel... Puss på er!!!

2009-09-23 @ 19:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0