Avslappning för blivande mammor



Idag lyssnade jag första gången på cdskivan jag inhandlade häromdagen på Stengården: "Avslappning för blivande mammor". 
 Cdn är uppdelad i två olika delar, den första är en förberedelse inför förlossningen och den andra är avslappning för dig som nybliven förälder. Den var riktigt skön och avkopplande, som en fin meditation tillsammans med barnet inuti min mage. Jag ska försöka lyssna på den varje dag eller åtminstonde varannan. Jag behöver dels komma ner i varv men också förbereda mig för den stora uppgiften jag har framför mig. Jag är lite nervös nej mycket nervös inför förlossningen. Börjar storgråta varje gång jag ser en förlossning på tv, samtidigt som det är fantastiskt så är det också skrämmande. Men det är ju en naturlig del av livet och jag ser fram emot den dagen då vårt lilla mirakel bestämmer sig för att komma ut ur min varma, trygga livmoder. Ut till mamma och pappa. :)

Jag har ett flertal av sådana här lugna cdskivor, med naturljud, vatten, delfin, grodsång, fågelkvitter, havsvågor,panflöjt, indiantrummor och olika meditationer och avslappningscds. Men känner att jag vill hitta en ny bra cd som jag kan ha med mig till förlossningen.Stengården gav de tipset om vattenljud, då barnet påminns av ljudet inuti livmodern som påminner om ljudet under vatten. Det ska ge en lugnande effekt. Så jag kommer nog försöka hitta lite olika typer och blanda ihop dem. Jag vill ja att den här upplevelsen ska bli den vackraste och vill välkommna den lilla bebisen på ett så lugnt och harmoniskt sätt som möjligt.

Gå gärna in på  www.theta.se och lyssna du också. Kanske finns det något där även för dig.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: IVF Karusell

Hej tjejen! Hittade in till din blogg idag. GRATTIS till bebisen som växer i din mage. Skönt att det gick på andra försöket (tror jag efter att ha läst igenom din blogg)



kram!

2009-09-07 @ 14:57:52
URL: http://www.ivf-karusell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0