Allt gap stressar mig.

Varför måste vissa människor vara så högljudda? Jag förstår inte poängen. Det tröttar bara ut mig och gör mig otroligt stressad. Igår på jobbet så slogs jag av det ännu en gång. Det högljudda, alla rop. Varför? Kan man inte bara prata med varandra i normal samtalston. Jag blev superstressad igårkväll på jobbet. Tillslut slutade det med att jag själv höjde rösten åt två stycken och sa att jag inte orkar höra på när de skriker. Då tyckte de att jag skulle sluta jobba där. Då kokade det till i min hormonstinna kropp och jag sa kort och bestämt att -Nej, det kanske är ni som inte ska vara här helt enkelt, om ni inte kan bete er civiliserat. Det här är min arbetsplats. Det kanske finns en annan plats för er som passar er bättre isåfall om ni måste hålla på att skrika till varandra.

Visst pratas det mycket och ibland högljutt på jobbet och det är normalt och jag är väl också en av dem. Men när det kommer till det eviga skrikandet då blir jag så fruktansvärt trött. Magen blev helt stel igårkväll och började värka. Det är inte bra att bli så uppjagad och stressad - jag vet. Jag försöker hålla mig lugn och fin men jag vill inte behöva få tinnitus på jobbet för att de inte kan betee sig ordentligt.
Nu har vi bestämt oss för att ta tag i det här. Ingen av oss som jobbar där ska behöva få hörselskador. Det är våran arbetsplats och arbetsmiljön - ja, den kan vi vara med och styra över till en viss del. Man ska väl inte behöva ha hörselskydd. Jag tror ju att en något lugnare miljö lockar till fler besökare, som det är stundtals just nu så tror jag att det högljudda snarare skrämmer iväg nya besökare istället för att få dem känna sig välkomna in.
Ja, detta tåls att tänka på.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0