Förändring.



Såhär blev slutresultatet. Jag sågade till en ram och limmade fast den runt målningen på spjälsängen. Så nu ser det mer ut som om jag har satt fast en tavla på fotgaveln, fast att jag igentligen har målat direkt på. Man lurar ögat lite. Synd att jag inte målade bilden över hela gaveln. Men men det får duga så här.
Nu ska här målas fler Elsa Beskow motiv men i tavel form. Jag tror nog att det får räcka med den här bilden på spjälsängen. Annars kan det lätt bli för mycket.

Igår köpte jag ett jättefint tyg till gardinerna plus 8st ursöta nallebjörnsknappar. Jag ska visa dem när jag fotat dem. Jag valde ett ljust grönrutigt tyg, det kommer bli jättefint. Sen ska jag bara hitta på nåt fiffigt till sänghimmelen.

Idag fick jag en hel påsa med bebisprylar av Ulle. Vällingburkar från tupperware, nappflaskhållare, nappflaskor, kläder, babyleksaker och lite kläder. Hon har tydligen bestämt sig för att inte skaffa fler barn säger hon så då skänker hon allt till mig. Vi blev såklart jätteglade och är mer än tacksamma för allt. Vi var iväg idag och inhandlade färgen till barnrummet så nu är det igentligen bara att börja slipa väggar, tvätta och måla. Sedan kan vi börja bygga ihop alla möblerna som vi köpt. Gud vad roligt det ska bli.

Nåt som inte är lika spännande är att läkaren på mvc ville sjukskriva mig helt nu pågrund av min foglossning. Jag vägrade och gick med på att endast arbeta 25%. Jag måste få arbeta lite grann annars kommer jag bli heldeppig. Jag tycker om mitt jobb och tycker det känns skönt att göra lite nytta. Nu kan jag i och för sig knappt gå emellanåt men jag kan ju alltid prata ;) Jag kommer få ta en vecka i sänder, så får vi se hur länge jag fixar de få timmarna jag har kvar att arbeta. Jag får styra lite som jag vill med de timmarna jag ska vara på jobbet, för de tar in en på mitt schema istället för mig , så jag mer eller mindre kan komma och gå som jag vill, beroende på hur jag mår. Fasen vilken schysst chef jag har. Än en gång : jag måste ha en av de mest förstående chefen man kan önska sig. Sen är det inte säkert att jag kommer kunna få epiduralbedövning då jag är stelopererad för scolios. Jag har ju ett 30cm långt stag i ryggen och ärret slutar precis där de ska sticka in nålen . Så idag fick jag ringa till Sahlgrenska och be dem skicka min operationshistorik till läkaren på mvc. Sen får hon i sin tur tala med narkospersonalen på bb. Jag måste ju veta i för väg om jag kan få den bedövningen eller inte, så att jag kan förbereda mig mentalt på att kanske bli tvungen att föda utan bedövning. Fya mig. Men vad gör man inte. Ett kärt besvär ;)

Näeh , nu ska jag gå och lägga mig. Är svin trött.
God natt

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Hoppets Låga

Å, va fin den blev. Jättemysig...

Önskar man hade konstnärliga talanger så man skulle kunna måla såå fint. Jag duger endast till Decopage, det blir ju lite "fusk"målat.

Hursomhelst, den blev jättefin, du ska vara nöjd över den!

Förstår dej att du vill jobba. Man blir ju lätt deppad av att bara gå hem på dagarna, lite socialt umgänge behöver man. Det e ju ändå en bit kvar till förlossningen!

Hoppas du får en fin dag!

Kram Hoppets Låga

2009-11-05 @ 10:40:47
Postat av: Linda L-Å

Jättevackert!! Jag har gjort både med o utan bedövning, jag överlevde så det gör du oxå!! Det var lite pepping!!!! Puss på er!

2009-11-06 @ 15:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0