1: advent


1:a Advent


Idag är det alltså redan första advent. Tänk så fort tiden går. Tände givetvis det första adventsljuset i vår nyinköpta adventsljusstake. Se så söööt den är med alla dessa underbara små tomtar som sitter där undertill.

Idag gjorde jag ett försök att strosa omkring själv i knalleland. Jag orkade med tre affärer sedan gav jag upp. Huvudvärken blev värre och jag beslöt mig för att åka hem igen. Men någonstans på vägen hem så ångrade jag mig och tog svängen förbi Ramnasjön. Skadar inte att vara ute i friska luften och dessutom få lite stilla motion. Idag har jag ju kunnat gå, så då är det bäst att passa på. I lååååååångsamt vankande tempo. Jag ringde min pappa och han kom ner och promenerade sjön runt med mig. Eller nja nästan hela ialla fall. Han skulle igentligen iväg på annat just då när jag ringde men bokade om så att han kunde följa mig runt. Där gick vi far och höggravid dotter, min arm i hans och det kändes underbart att få vara han så nära. Jag har saknat det så mycket. Det betyder så otroligt mycket för mig de här korta små kvalitativa stunderna. Det är värt guld för mig. När vi promenerat klart så hämtade vi upp pappas sambo och vi åkte hem till konstnären Heli Heino. Helis konst (glas, textil och måleri) känns igen på hennes teatermasker. Men personligen så föll jag inte för någon av de verken. Utan de andra tavlorna där hon målat en vacker ballerina och tavlan där hon fångat Borås i nattsken. De kändes mer orginella och inte så vanliga som hennes andra verk. De stack liksom ut.
Heli Heino en intressant kvinna. Blev inspirerad av tanken på att trycka upp min konst på tyg.  Detta ska jag forska vidare om och börja exprimentera lite. Innan har jag gjort screentryck men det är inte samma sak.

Här kan du gå in och kolla lite mer på Heli Heinos verk.

http://www.heliheino.se/index.asp


Igår kväll fick jag en jätte påse med hembakta bullar av min lillebror och hans tjej. De kom på besök och när A skulle åka till sitt jobb stannade lillebror kvar och efter en stund kom även min mamma hem till mig. Så där satt vi och tjatade och brorsan fick känna på bebiskickarna för första gången. Han blev helt tagen och lyste upp i hela ansiktet. Han hade aldrig kännt en bebis sparka inuti någons mage förut. Det kändes så kul att de ville dela sin lördag med mig. En jätte mysig kväll.

Nu håller jag på att laga mat, är jätte hungrig. Sedan så ska jag vila mig lite och se om huvudvärken släpper. Vill inte hålla på att proppa i mig en massa värkstabletter nu när jag är gravid. Så det är väl dags att försöka ta sig ut till köket och ta ut lasangetten ur ugnen och fylla tallriken med sallad.

Ha en underbar 1:a advent.

If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0