ÄP resultat = 12 ägg

För tidig ägglossning på vissa av de stora äggen. Ingen förstod någonting. Det borde varit tvärtom då jag fördröjde hela Ägglossningen med en 30minuter samt att vi fick komma in på ÄP en halvtimma tidigare på grund av ett försenat par som annars skulle varit före oss. Jag fick en lugnande tablett ca 45minuter innan jag skulle in på utplocket. Älsklingen fick följa med mig in på toaletten för jag blev alldeles yr och fnittrig den här gången av tabl. En mötande sköterska log och tittade på mig sen frågade hon min sambo om jag fått lustgas. Men icke. Jag blev konstigt nog sån ändå. Antar att det finns många spänningar som i sitt upplösningstillfälle tar sig uttryck på olika sätt. Det här sättet föredrar jag.

Natten till Äp lyckades jag sova mina väl behövda timmar och det gör ju skillnad på smärtgräns och liknande och jag kände mig lugnare inför hela ingreppet. Nu visste jag att jag skulle få mycket smärtlindring från start den här gången. Väl på plats i gyn stolen så gav de mig två sprutor med lugnande och smärtstillande, samt två bedövningssprutor inne i livmodersväggen. Dem kändes knappt. Men sen trost alla smärtlindring så gjorde de så grymt ont att jag trodde jag skulle svimma. Inte lika farligt som den första gången men smärta väl över min gräns de gav mig ännu mer smärtlindrande samt att jag fick ha lustgasmasken på mig under hela ingreppet. Jag frågade hur det kan komma sig att vissa kvinnor går igenom den här proceduren näst intill smärtfritt medans jag får så fruktansvärt ont och BM sa att vissa har mer bakomliggande äggstockar vilket gör att det gör ondare vid ett sånt här ingrepp, tydligen har jag det. Tja, varför ska jag vara som alla andra? Suck.


Min sambo berättade efteråt att han blev förbannad där inne.
-Varför då? undrade jag.
-För att de hade lovat att det inte skulle göra ont på dig den här gången och så gjorde det det ändå.

Han är ju för söt min älskling.

12 ägg blev det, de stora hade redan lossnat ,konstigt nog. Där de förut satt var det endast  vätska kvar. Konstigt. Men jag har åtminstonde inte fått en fullständig ägglossning för tidigt för då hade det inte funnits några ägg kvar att plocka. Så tur i oturen. Efter att ha inväntat spermaprovsresultatet från labb så att allt var okej så åkte vi hem. Den här gången tog allt med inskrivning, ingrepp, vila ca 3,5 timma. Och jag mår fantastiskt bra idag ,känner knappt av att de varit inne. Igår mådde jag också mycket bättre och bara efter någon timme i soffan med värmekudden på magen så gick jag upp och lagade mat. Men efter det så vilade jag  så gott som hela dagen och kvällen.

Nu väntar en nervös tid inför fredagens eventuella ET, hoppas vid gudarna nu att äggen ser bra ut och att de delat på sig så att det blir en återinsättning. Om det skulle visa sig att inget av våra ägg ser bra ut så ringer de mellan klockan 11 - 11.30 på fredagen. Jag vill inte ha ett samtal till med negativt innehåll. Så håll tummarna för oss nu att det lyckas den här gången.

På eftermiddagen ringde psykologen från IVF och vi bestämde en tid för samtal. Det känns bra och jag behöver verkligen prata om allt det här för det tar knäcken på mig.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Katja

Tack <3

För vi ska nämligen göra ivf, det är ingen hemlighet men jag bloggar inte öppet om det ännu!! Och tänkte.. undrade om man får fråga dig isf om det är något?

Kramar!

2009-05-21 @ 11:58:15
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Misshopeful

Självklart får du fråga mig om det är något du undrar över. Jag lovar att jag ska försöka besvara dem så gott jag kan eller hänvisa dig vidare till andra ställen där dina eventuella svar kan besvaras. :)



Lycka till.

2009-05-21 @ 12:58:00
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Katja

Ååå alltså är det et imorgon? Spännande.. Är det första gången för er? Vart gör ni? Vi ska göra på Sahlgrenska i Göteborg! Vi börjar i Augusti så om det kommer frågor då så =) Tack!!

2009-05-21 @ 13:21:15
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Misshopeful

Ja förhoppningsvis så blir det ET imorgon. Med förutsättning att äggen har blivit befruktade och att allt ser bra ut. Nej, tyvärr är det här vår andra 2:a ivf-behandling. Första behandlingen resulterade i ett tidigt missfall, fyra döda embryon som inte klarade av en upptining. :( Men nu får vi verkligen hoppas att det går vägen den här gången. Vi är också på Sahlgrenska och de är jätte trevliga där och tar väl omhand om er.



Du är välkommen med alla frågor.

2009-05-21 @ 14:04:35
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Katja

Hellu!!

Jag undrar egentligen när ska man sätta igång å spraya, jag ska börja på dag 21 alltså mensens första dag, men grejen är ju att när då? När man får spottings, när det börjar eller när det kommit igång ordentligt? Vi träffade läkaren Lars Nilsson första gången jag tycker han var riktigt bra! Vem har ni?

Beklagar er sorg, jag hoppas det kommer att ta sig nu och att ni får en liten knodd i magen!!

Önskar er all lycka!!!

2009-05-21 @ 15:20:56
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Linda L-Å

Härligt gumman!!! Lycka till i morgon nu!!! Massor av kramar till er båda.

2009-05-21 @ 15:55:52
Postat av: Hoppets låga

Vi fick oxå 12 ägg, va häftigt.:) Vad duktig du var som klarade det så fint fast det var tufft. Man klarar mer än man tror. Nu är det bara väntan på att se hur det har gått.



Hag håller upp hoppet för er skull oxå. :)

2009-05-21 @ 17:26:59
Postat av: Misshopeful

Tack för alla lyckönskningar.



Katja!

Vi har också Lars Nilsson men läkarna skiftar vid ÄP. Iallafall så gjorde det det för våran del. Men det var Lars som skötte ET. Hoppas att de inte ringer nu vid 11-tiden så att vi får göra Et idag.



Du ska starta med sprayet när mensen kommit igång rikligt. Alltså inte när det bara kommit några droppar. Om du är osäker den dagen när du tror att mensen kommit igång - så ring till IVF. Det gjorde jag första gången. Lycka till!

2009-05-22 @ 09:47:02
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Katja

Hejsan!

Okej, för igår hade jag bara spottings idag kom den igång sas.. så det är idag man skulle börjat antagligen! Man ringer väl inte sekreteraren då väl? :( Ååå pinsamt, tycker det är rätt mycket nu! Går allt dom det ska så har vi preliminärt äp vecka 36. Man är ju förhoppningsfull.. då man inte har så stora chanser annars..

Jag är nu nyfiken på hur det har gått för er idag!? Håller tummarna.. tänker på er!

2009-05-22 @ 13:11:56
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Martina

Åhh jag håller tummarna ska du veta Maria.! Jag blev tårögd när jag läste. Vill att ni ska vara lyckliga.



Kramar!

2009-05-22 @ 17:35:04
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hej hej!



Hittade hit genom smultronduvans blogg. Ser att ni gör/ska göar ivf. Hoppas för eran skull att det tar sig snart.



Jag och sambon har försökt snart 2 år, dock utan utredningar och sånt, men ändå så vet jag hur jobbigt det kan vara när månaderna bara går.

2009-05-22 @ 19:20:35
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: Hej o hå

Hoppas att allt har gått bra.... Från Jocke.

2009-05-22 @ 21:41:20
Postat av: Misshopeful

Hej Katja!

Om du inte redan har startat med sprayet så gör det nu då. Det är ingen fara att starta en dag sent, det viktigaste är att mensen har kommit att det är mer än bara några droppar. Du behöver inte oroa dig för den här fasen. Börja du med sprayet. :)

Lycka till.

2009-05-23 @ 10:25:54
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0