Synarelavärk eller migrän?

Vilken pärs de sista dagarna har varit. Lika underbara som dagarna i solen vid havet varit lika helvetisk har min huvudvärk varit. Ingenting har hjälpt. Visst, det kan vara all stressen på jobbet som påverkade att den blomstrade ut och visst det kan vara min whiplash. Men de symptomen känner jag igen och nu var det mer liknande början på migränhuvudvärk. I fyra hela dagar har den hållt i. Inga huvudvärkstabletter fungerar och jag får inte ta något starkare än panodil. Jag fuskade lite och köpte treo. Tog bara två enstaka tabletter. Så att illamåendet åtminstonde släppte. Hela vänster sida har varit väck. Idag känns det lite bättre - skönt det. Jag kommer ihåg att jag under förra Synarela perioden hade en grym huvudvärk i i två veckors tid men den var mer fördelad över hela huvudet inte som det varit den här gången.
Förutom h-värken så har jag blivit alldeles snurrig i skallen. Förvirrad är nog rätt ord. Glömmer av saker, namn och kör helt galet fel....fast att jag kört vägen massor av gånger förut. Antar och hoppas att det har att göra med ivf-behandlingen. Nu är snart klimakteriefasen till ända. Imorgon ska jag ta Östradiol prov och skicka det till SU. Sen startar jag med Gonal - F sprutorna på torsdag och då blir jag lite mer "kvinna" ;) igen och superkänslig och gråtmild antagligen. Det blev jag sist, hoppas nu verkligen att allt flyter på som det ska och att jag slipper bli överstimulerad som förra gången.

Börjar känna av lite rädsla inför äggutplockningen...den här gången ska jag ha full dos från start med bedövning och lugnande annars fixar jag inte det här. Fy satan vad ont det gjorde, jag bävar. Men inför sprutorna är jag lugn - de känns knappt. Skönt att slippa vara så orolig inför den fasen av behandlingen.

Jag undrar om de sätter tillbaka två embryon den här gången. Jag vågar inte förlita mig på att om vi får några ägg till frysen och att de sen kommer klara en upptining. Vi har ju verkligen haft otur men nu känner jag mig mer redo än någonsin.

Jag får ta en dag i sänder och försöka göra den till en så bra dag som möjligt. Jag orkar inte oroa mig. Därför har jag i helgen grävt i rabatterna, planterat, klippt gräset, målat ytterdörren, storstädat stugan (golv, tak, väggar) skruvat loss handtaget av mässing och putsat upp den, smörjt in låsen och slipat dörrens innersida och oljat in den. Jag har haft fullt upp heeeela tiden. Allt för att inte tänka - bara låta hjärnan få vara i viloläge. Det har varit skönt.

Nu ska jag slänga mig i soffan lite och invänta min älskling.
Tjingeling.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0