Sjuk - böldpest el nåt ;/


Det var som jag befarade, jag har dragit på mig en förkylning. Värker i hela kroppen, feber, halsont och snorig. Nice!
Det var ju inte riktigt så här jag hade föreställt mig att min "semester" skulle inledas, då kunde jag ju lika gärna varit sjukskriven men ja,ja nu är det som det är. Måste se till att bli frisk snabbt för jag hinner inte vara sjuk , jag har ju viktiga saker som väntar. Dessutom ska jag på begravning den 19/5. Min farbrors fru har dött. Det kan bli som så att jag missar begravningen om den inträffar med ÄP/ET. Men Hon skulle förstå det vet jag för hennes geen som har gått igenom samma procedur som jag och min sambo nu gör. Fast i deras fall så resulterade det i en bebis efter första försöket. Vilket det verkar som att det gör på de flesta jag träffar. Bara enstaka fall som sitter i samma situation som vi. Nu vet jag ju att det inte är så och det är väl jätteroligt för dem att allt funkar. Men det får mig bara att känna mig om än odugligare. Varför blir inte vi gravida när det inte finns något fel. Jag förstår det inte.

Kanske finns en mening med det här eländet...men ingen jag kan se eller förstå nu ialla fall.
Åkte till Apoteket för att inhandla mer Panodil och på vägen dit upptäcker jag en stor öm knöl/böld i bakhuvudet. Den fanns inte där igår då den har kommir på bara några timmar. Jag blev ju jättenervös och tänkte att det kanske kunde höra ihop med att jag kännt mig illamående, varit yr och fått feber. KÄnde mig som värsta hypokondriken. Väl inne på Apoteket så visar jag upp bölden för en apotekare och då sa hon att hon fått en precis likadan härom dagen men att hennes nu blivit ännu större. Jag fick se den och den såg alldeles varig ut och var stor som en enkrona ungefär. Hon hade också fått feber och nu hade hon ingen hörsel på vänstra sidan men hon hade inte lyckats få en tid hos vårdcentralen ännu. Vad är det här för nåt? Vilket sammanträffande.
Jag fick panik och måste bli frisk tills nästa vecka, jag orkar verkligen inte med fler överraskningar nu.
Vårdcentralen hade hunnit stänga så eftersom jag redan var på Lasarettet gick jag in till akuten för att rådfråga dem. Jag visade upp den och sjuksköterskan sa att det ser ut som en kvissla, liten finne. Jag skämdes lite över att rusa in med något så obetydligt men förklarade att jag genomgår en provrörsbehandling och är väl lite extra orolig just nu. Hon förstod och sa att om det dyker upp fler eller om den ökar i omfång så ska jag återkomma och om jag fortfarande har halsont imorgon så ska jag ta kontakt med vårdcentralen. Det kommer jag nog att göra för att vara på den säkra sidan. Jag ringde till min stora syster som fick komma och kolla upp bölden. Hon tyckte också att det såg ut som en finne så hon tömde den på var och vätska. Vi fick sticka hål på den med en nål. Tyvärr fick vi inte ut allt och vi vågade inte greja för mycket med den. Efter att vi tömt den på var så blev den ju givetvis mindre men nu är den lika stor igen. Suck! och den värker som satan. Jag läste på Gonal-F bipackssedel och där står det att man kan i ovanliga fall få utslag m.m. Vore ju typist om jag nu skulle fått nåt sånt. Imorgon ska jag ta reda på vad som händer med min kropp.

Usch! Jag orkar inte mer nu. Snälla ge mig kraft och energi så jag fixar det här.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0