Min hjärna vägrar minnas....och det blir bara värre och värre.



Mår så illa...jag undrar varför? Värk i hela kroppen, halsont hm, jag håller på att bli sjuk, inte bra. jag måste vara frisk till nästa vecka då ÄP och ET sker. Kanske är det kroppens sätt att tala om för mig att jag verkligen borde ta det lite lugnt nu. Så för första gången i mitt liv så har jag lyssnat på vad min kropp säger åt mig. Jag har tagit ledigt från jobbet. Hela nio dagar som i mitt fall innebär hela tre veckor ledigt. Hade först tänkt ta ut ledigheten nästa vecka men med tanke på hur jag mår idag och hur min hjärna totalt kolapsar och vägrar minnas saker och ting så ringde jag till chefen och är ledig från och med imorgon. Börjar bli allvarligt orolig för var det ska sluta. Jag skriver upp i min almenacka, sätter in det i min telefon med påminnelse, skriver kom ihåg lappar och nu har även min sambo fått börja skriva in i sin almenacka, sakerna som jag ska på ,så att han kan påminna mig. Är det så här det är att bli dement? Jag vet att stressen skapar minnesluckor och att whiplasharna också spelar in men ärligt....kanske är det nåt annat som är galet i hjärnan på mig. Jag hoppas att lite ledighet ska bättra på minnet och att den yttre/inre stressen kommer att lägga sig. För så här kan det inte fortgå.



Så nu blir det semester - Ska bli skönt men nu måste jag klara av tristessen med att inte göra någonting och hur ska det gå. Funderar på om jag ska åka ner till stugan och bara vara där. Men det klarar jag inte, det låter så himla bra men jag sliter som ett djur där nere, heeeela tiden. Jag kan inte sitta still, för jag tycker det är så roligt. Rent psykiskt är det semester för mig att gräva i landen men för min kropp är det slitsamt. Ett dilemma jag måste fundera över. Jag har en del beställningsjobb att göra klart samt måla en del till kommande födelsedagar. Känns lite konstigt att människor vill ha min konst på sina väggar. Men jag är smickrad.


Ska ringa till SU idag och höra hur mina Östradiolvärden ligger till och vilken dos jag ska fortsätta med. Antar att jag får veta U-ljuds datum, planerad ÄP och ET då med. Ringde innan men de har telefontid först kl 13.30. Så jag får ringa från jobbet.

I kväll ska jag och min mamma gå på Workshop i grafisk design på Borås konstmuseum. Det ska bli kul. HOppas att jag mår bättre tills då.

Nej, nu ska jag ta mig en dusch och förbereda mig inför jobbet. Tjingeling så länge. Återkommer när jag talat med SU.





Sådär ja, nu har jag pratat med SU och det blir fortsatt låg dos på 75 med Gonal -F. Jag frågade om provet jag lämnade såg bra ut och det gjorde det. Jag frågade även om man fick sätta tillbaka två embryon nu när våra inte verkar klara en upptining, jag menar annars har vi kanske bara en enda gång till kvar. BM svarade att de inte sätter tillbaka två embryon förrän vid sista försöket för risken  att det blir tvillingar är så stor annars. Jag får hellre tvillingar än inga barn alls svarade jag då. Då sa BM att jag skulle diskutera detta med läkaren på U-ljudet som är på fredag. Både jag och min sambo vill att de sätter tillbaka två embryon istället för att riskera att det dör vid infrysningen.


Det blev ingen Workshop för mig ikväll, det blev till att åka och inhandla halstabletter och glass. Så nu ska här kureras i sängen. I med ett par panodil och så lite sömn på det. Hoppas på att det hjälper och att jag känner mig piggare efter det för som är det nu så känner jag mig näst intill svimfärdig och med en massa värk i hela kroppen. Kanske har jag feber, det känns nästan så.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: mia

var rädd om dig vännen... kram marie

2009-05-12 @ 17:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0