Chakra/ energier/ balansering

Ying Yang Energi

Idag har vi gått igenom våra Yin Yang energier, mätt ut dem och satt dem i balans. Jag låg bra till, med det menar jag att jag var rätt så balanserad. Det var ju skönt. Man mäter ut energierna med hjälpa av en pendel som man håller över vänster arm (handflatan upp). Sen efter att man ställt in sin pendel vill säga så mäter den ut om man är balanserad i sina Yin Yang energier. Går pendeln runt så innebär det att man har mycket Yang, går pendeln rakt så är det Yin. Man ska inte ha för mycket av någon utan vara balanserad dem emellan. Är man nu inte detta så laddar man upp med pendeln. Man ber den då att återställa energierna och pendeln kommer då att cirkulera medsols över armen i ett högt tempo. Man kan tom känna när något släpper inom en. Man kan få en pirrande känsla i magen, ryggslutet, armen eller liknande. Man blir även lite varm, inte alla men det händer. Sen efter återställningen så låter man penseln visa om det är bra genom att man räknar antal raka pendlingar. Om pendlingarna är på 62 eller mer så är allt bra. Om inte så får man ladda en gång till. Ibland kan man behöva göra detta flera gånger.

Är man balanserad snurrar pendeln medurs.
Är man obalanserad snurrar pendeln moturs.



Efter att vi balanserat våra Ying Yang energier så pratade vi om stenar/ kristaller och dess verkan. Våran ledare gav oss goda råd i olika stenar som kan vara speciellt bra i vissa avseenden.



Agat

Agaten värnar om det lilla och enkla, det självklara. Agataen kan även användas för kärleksmagi; ge bort den till någon som du vill vara nära.






Ametist 
Ametisten är djupt lugnande för tankar och känslor. Bra vid huvudvärk och sömnproblem. Den kan också bäras som skyddande amulett mot negativitet och stress.






Bergskristall
Förstärker andra kristallers styrka genom att man lägger en bergskristall brevid en annan kristall/sten.
Stimulerar även vår inuitiva förmåga och skapar balans mellan Yin och Yang.





Boikastenarna
Hjälper till att hålla energierna uppe under meditation.
Stimulerar även vår inuitiva förmåga och skapar balans mellan Yin och Yang.






Oxöga
Ger jordförbindelse, lugnar och ger trygghet, den ger klarhet, koncentration och överblick. En skärpt förmåga att fokusera
och precisera önskningar och mål. Bra vid för högt blodtryck.



Malakit
En bra sten mot sorg. En helande och balanserande sten. Hjälper dig att våga förändras, att släppa taget om det förflutna.







Sodalit
En igångsättande sten som hjälper dig att överskrida gränser och släppa taget om rädsla och skuld. Balanserar dona manliga och kvinnliga energier.









Tigeröga
Bra för förändring och är den sten som knuffar oss framåt i livet, uppför berget mot våra drömmars mål.
Tigerögat är en grundande sten och hjälper oss att få den kraft och energi, fysiskt och psykiskt som krävs för att uträtta det vi föresatt oss. En handlingssten.






Unakit
Unakiten öppnar upp och skyddar hjärtchackrat genom sina färger. Balanserar känslokroppen så att man kommer i fas med högre former av andlighet. Det är en sten för kärlek till världen och den kärlek du känner för din älskade. Den är starkt utrensande och därför kan en eller flera stenar användas. Den sägs kunna bota svampinfektioner,urinvägsinflammationer när den bäres så att den berör huden. Bra för personer med för låg vikt, problem med fortplantningen för gravida & för en sund utveckling av fostret. Det är en allmänt positiv sten som har används av indianerna sen urminnes tider.



MOT SORG
Malakit + Sodalit+ Bergskristall


När chakran fungerar väl flödar energin fritt. Det ger balans åt sinne, kropp och själ och gör att du känner balans och harmoni. Din övergripande känsla av välbefinnande är beroende av eterisk energi kan flöda obehindrat genom dina chakran. Om något av dessa energicentrum blockeras kan du känna att du inte är tillfreds med dig själv. Det är därför viktigt att hålla energin flödande.

Sen mätte Kicki våra auror och chakralchakran med hjälp av pekpinnar. Och tolkade resultatet och vad hon fick till sig genom att stiga in i våran aura/chakralchakran - Häftigt.
Min aura var jättestor och positiv och alla delar var på väg utåt i auran. Vilket är bra.Men  två chakran var lite för nära mig och det var Sakralchakrat och navelchakrat.

Så här sa hon:
Auran: Jag blir  lycklig när jag går in i auran. Stark aura och de flesta energierna ligger bra till, de som ligger när dig (navelchakrat,sakralchakrat) har att göra med obalanser- kan vara kroppsliga. Det påverkar din självkänsla, en känsla av litenhet som påverkar ditt liv. Du har skapat dina egna blockeringar. Kan det ha med fertilitetsfrågan frågade jag - Ja, det kan det absolut. Du måste släppa dina blockeringar inom dessa områden. Innan det kan hända något.

Jag mår bra och blir glad  att vara med människor. Väldigt social, stort hjärta. Jag känner en stor kärlek - blir helt varm - Jag känner att du har en man som verkligen sluter upp vid din sida. Nåde den som kröker ett hår på dig!! (alltså min sambos känslor om någon skadar mig :)) Han pysslar, sköter om dig. Verkligen stor kärlek /kraft han påverkas mycket av dig. Villkorslös kärlek.

Ny trygghet håller på att växa fram genom dig.

Du växer ifrån svårigheter.

Du har stora drömmar och visioner - trygghet. Du är trygg i dig själv.

Du biter ihop - det ska du inte göra. Men ändå känner jag att du är en person som säger ifrån, ett hett temperament. Det är bra! Du är inte en person man sätter sig på. Du har mycket humör. Du ler inte alltid. Du ska säga ifrån mer. Säg ifrån, säg nej låt dig inte påverkas att ställa upp på saker som du igentligen inte vill.
Du har lite tårar kvar att gråta, som du måste lätta på för att komma vidare, du bär på en sorg. Ta hjälp av Malakit +sodalit+bergskristall  och citrisin + karneol de hjälper dig att få ur dig dina känslor.
Tårar/Känslor på väg ut - de är på väg att lösas upp.
De är ett hinder och tar för stor plats i ditt liv.

Du är på väg att må bra - du kommer finna en inre frihet och ro inom dig själv.
Du kommer få en inre styrka inom dig själv som du inte kännt på tidigare.

Det stämmer så väl in på mig. Allt det som hon kände av. Nu kommer jag dessvärre inte ihåg precis allt som hon berättade. Men i det stora hela var det det här hon kände av , bara genom att stiga in i mina energier - Fantastiskt. Detta måste jag lära mig.
En sorg- Ja, jag har många. Jag känner själv att jag har en hel drös med tårar som måste komma ut. Ska ta tag i det. Med lite hjälp från min kurskamrat Nina. Ska berätta mer senare. Efter helgen. Villkorslös kärlek - ja det är inte vanligt att ens partner gjort avtryck i ens aura. Då är det verkligen stark kärlek. Jag är världens lyckligaste.



Sen mediterade vi och i meditationen fick vi möta våran inre guide som hjälper oss att ställa ying yang i balans och även ställa våra chachran till rätta. Då visualiserar man sig alla chakrafärgerna en åt gången att de strömmar runt och igenom chackralpunkterna och att de fyller på och balanserar upp kroppen. Jag blev alldeles varm i ansiktet och det kändes som att det stod någon framför mig. Antagligen var det min inre guide. Men jag kunde inte se guiden, bara känna kärleken strömma genom mig. Skön känsla.
Efter den här meditationen mätte Kicki våra enrgier i  auran ännu en gång och då visade det sig att jag var fullladdad på alla chakran. Tom de som var rätt så urladdade.
Jag ska försöka chakrameditera regelbundet så att balansen i kroppen är god. Kanske är det då lättare att bli gravid. Vem vet? Hoppas på det iallafall. Jag ska visualisera mig själv med gravid mage och barnvagn.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej cuutie =) jag har startat en tävling i bloggen där det är ett "stort" pris och två tröst priser, kommentera tävlings inlägget och sen är du med och tävlar =) ha en underbar dag!

2009-03-19 @ 10:31:56
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0