34 år och frivilligt barnlös - vad tror du?

Sitter nu ner och är fortfarande irriterad över hur vissa människor bara haspar ut sig en det ena än det andra. Totalt okänsliga. När ska folk lära sig att inte slänga ur sig vissa frågor som om det inte vore nåt. Nej, inte för dem men för alla oss som är i skalan "ofrivilligt barnlösa".

Så när ska du ha barn då? Ja vad fan tror du? Att jag är 34 år och frivilligt barnlös eller? Tänk dig för människa!! Precis som att ja just det ja, man kanske skulle skaffa sig lite barn...det har jag inte tänkt på.

Grr, blir pissigt sur. Det har väl inte dom med att göra igentligen. Jag svarar att jag är ofrivilligt barnlös. Då tystnar de sen. Men sen kommer de mest korkade saker flygandes ut ur deras munnar. Idag när jag var i affären träffade jag en bekant och då fick jag genast den frågan.
-När har du tänkt dig skaffa småttingar då?
Jag svarade att vi försöker men att det  inte vill sig.
-Ja,ha har du ätit p-piller för länge eller?
- Nej, sen får jag berätta hela karusellen till varför det kanske krånglar, men då fortsätter människan.
-Jamen du får ju ha sex sex ggr om dan då funkar det. Se det gjorde det för mig Ja, eller hur!
Du får hotta till dig för din man. Så går det nog.

- Ja nu har vi ju inget problem med det, men jaha.
-Men då älskar du inte honom då!
- Jo ,det är klart att jag gör.
Då tittar hon mig djupt in i ögonen och säger att Nej det kan du ju inte göra. Då hade du ju blivit med barn.
- jo, det gör jag men det vill sig ändå inte.
Jag berättade att vi genomgått ett misslyckat ivf-försök. Jag sa att det kommer väl när det är meningen.
Men hon visar ingen förståelse och säger sen.
-Lägg ner att tänka så mycket på gud och koncentrera dig på att skaffa barn istl.
-eh,va?! Jag är inte kristen.
- Va!? är du inte. Det var jag innan jag träffade min nuvarande man.
- Nej ,jag är en new age människa, jag tror på moder jord och naturens krafter.
-Jaha, svarade hon förvånat.
- Jaha...Det får väl bli adoption men jag har hört att ingen i paret får vara över 40år och sen ska man ha varit gifta i 1-2år. Jag menar min sambo fyller 39 i år och vi är inte gifta. Så det ser väl rätt dystert ut även där.
- Ja men gift dig då, imorgon. Sätt upp er på kö. Se så.
- Nej, men jag vill ju inte stressgifta mig, jag vill gifta mig av kärlek.
-Ja.men då kan du ju inte älska din man.
- Jo det är klart att jag gör jag vill gifta mig med honom men på rätt sätt inte bara hafsa ihop nåt för att få det gjort.
Hon ser ut som att jag vore dum i huvudet men jag känner mig bara illa till mods, hon förstår verkligen inte.

Vi skiljs åt inne i affären och råkar stöta på varandra igen. Vet ni vad människan gör då? Jo hon ropar ut högt och tydligt.
- Har du blivit gravid ännu?!
-Eh, jo jag satte på några karlar här bland hyllorna svarade jag då. Jag vill inte att alla ska höra att jag är ofrivilligt barnlös. Det gör ont! Ont som fan!
- Sätt på han ikväll så ska du se...Ikväll kommer du bli gravid, ring mig om nio månader avslutar hon....
-Mmm hej då!


Varför har människor så svårt att se att det inte är en fråga man bara kan hafsa ur sig precis lika självklart som ett "hej, hur mår du?" Är de så totalt blinda för vad den frågan faktist innebär för oss som inte gör annat än längtar efter ett barn, vi ofrivilligt barnlösa. Påmind oss inte med era klumpiga påhoppsfrågor. Ska jag hoppa på er med hej så när hade du tänkt banta då? Eller hur är det med cancern? har det blivit nåt värre eller? Eller så när har du tänkt att skaffa dig ett arbete då?, till en arbetslös som inte önskar nåt hellre....

Det kallas EQ. och IQ slå ihop de två. Vad blir det då?
Svar: en intelligent, förstånde empatisk människa...Nåt att eftersträva kanske?

Jag har en väninna som liksom jag är ofrivilligt barnlös. Hon sa till mig att tänk dig följande scenarie:
 Du har precis adopterat en liten kille från vitryssland och så kommer det fram en människa och ska givetvis som de allra flesta påpeka vem han är mest lik. Då kanske personen säger till en:
-Åh, vad söt vad lika ni är.
Då ska man bara slänga detta svaret i ansiktet på dem, för att se deras reaktion.
- Åh ,tack, javisst är vi han heter  kim och vi har precis hämtat honom från vitryssland.

Så jävla roligt det hade varit, lite elakt men roligt. Var aktsam med vad ni tar för givet i era påhopp/frågor till människor även om du menar väl så kan det gå käpprätt åt h-vete.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

den sista idioten e inte född än, tråkigt att behöva råka ut för dom bara :S

2009-03-21 @ 17:38:44
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: misshopeful

Ja, det är tragiskt hur tröga vissa är.

2009-03-21 @ 17:43:36
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Lilla J

Herregud!! Det låter ju som en parodi, är människan på riktigt? Vilken fullkomlig idiot! Jag har aldrig hört ngt liknande... Att du inte gav henne en käftsmäll, jag hade nog varit frestad.

2009-03-21 @ 23:27:51
URL: http://livetsvillervalla.blogspot.com/
Postat av: misshopeful

Jag blev så himla paff och obekväm i situationen att jag inte visste vart jag skulle vända mig eller säga. Jag hade lust att säga henne både ett och annat. Men risken för att jag skulle börja gråta där inne i affären fick mig att hålla tbx. Jag håller med, hon förtjänade en käfting.

2009-03-22 @ 10:48:57
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag håller med "Lilla J", låter verkligen som en parodi. Nästa gång du möter henne kanske du ska tala om ett och annat, det hade jag gjort. Vad har hon för rätt att tala om för dig att du inte älskar din sambo och att inne i en affär tala om att ni ska ha sex oftare. Har hon med det att göra, nej!



Jävla stolpskott!

2009-03-22 @ 17:53:24
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Katrin

Men vad är det för pucko du träffat på, du ska inte ha såna männsikor i ditt liv nu. Grrrr vad arg man kan bli.

2009-03-22 @ 20:18:47
Postat av: Jenny

Ja jisses... en del människor upphör aldrig att förvåna en om människornas dumhet!



Nästa gång säger du till henne: Nej, du hade minsann rätt, inte älskar jag min kille inte. Jag älskar ju dig! Sedan ställer du dig och gnuggar dig mot henne samtidigt som du skriker: "Jag blir gravid! Jag blir GRAVIIIID!!



Det borde få henne att, om inte tänka till, åtminstone känna sig en smula obekväm...



Se bara till att ni inte står mitt på Ica, för då finns det ju en liiiten riskt att det är du som der en smula knasig ut.

2009-03-24 @ 11:19:36
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/
Postat av: Misshopeful

Jenny!! Du har sådana fantastiska svar. Ja detta måste jag ju göra. Vilken ideé men jag måste hålla mig för skratt också så jag skrämmer skiten ur henne. Hon kommer ju tro att jag är värsta psykopaten. ha,ha fast nej just det ja, den titeln var redan upptagen. Av henne.

:)

2009-03-24 @ 11:32:31
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Ellen

När ja läste det du hade skrivit så vart ja alldeles paff....



Var det ett skämt eller???



Men tyvärr så finns det ju såna människor...som inte alls tänker utan bara vräker ur sig både det ena o det andra utan att tänka sig för att det kan såra...



O ofrivillig barnlöshet handlar ju inte om att man inte har ett hett sexliv..att man inte älskar sin partner osv...



Det är ju nåt i kroppen som inte fungerar som det ska...



Ja o min man har kämpat sen 2006 att bli med barn...o det handlar inte om att vi inte älskar varandra eller att vi är tillräcklig heta i sängen osv...



Utan det var min kropp som inte ville börja fungera som den skulle efter att ja hade haft p-spruta..



Men nu väntar vi äntligen vårt andra barn..beräknad att komma den 22 okt sen om det blir så är en annan femma...



Men resan hit har varit lång o kämpig...inte nog med alla försöken.....testerna....

gyn.undersökningarna osv...man har oxå alla oönskade frågor o kommentarer...



Nu har ja valt att inte prata om min kamp att bli med barn..mer än på bloggen..den har hjälpt mig otroligt mycket...men ändå...



Det är ju inget man så gärna pratar högt om..även om det inte är ens fel så känner man sig lite skyldig..i alla fall så gjorde ja det..



Men ja passar mig i alla fall innan ja säger nåt..för man vet inte varför det är si eller så....o man vet själv hur ont det gör med alla dessa frågor...



Ha det...kram



P.s Du får gärna titta in på min blogg om du vill...D.s

2009-09-15 @ 16:02:33
URL: http://www.jagochlivet.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0