Jag vet inte om jag vågar testa.

Kan inte fatta att tiden gick så här fort. Jag som tyckt att det var en evighet till jag ska ta grav-testet men imorgon är det alltså dags. Men jag vet ärligt talat inte om jag vågar. För varje gång jag gjort testet så har stickan ilsket visat ett negativt svar. Det känns som om det för otur med sig. Jag vet att jag är ute och cyklar med den inställningen men känslan är att jag kan känna mig gravid men så fort jag kissat på stickan så dör det ....Usch!
Näeh, jag tror jag inväntar och ser om mensen kommer eller inte kommer, istället. Jag tror inte att jag vågar testa. Eller ska jag? Jag ska iallafall åka till apoteket och inhandla gravtest för jag har bara ett kvar. Och skulle det visa sig att stickan blev positiv så skulle jag inte våga tro på det innan jag gjort typ 10st tester och fått se en u-ljuds bild med ett bultande litet hjärta. Åh, gud vad jag önskar att det har tagit sig nu men jag vågar inte tro något. jag vågar inte. Det här tar kål på mig snart.
Förra gången hade inte min mens kommit när det var dags att testa sig men svaret blev negativt och mensen kom efter en vecka. Nu har jag gått längre än förra gången och mensen har inte kommit ännu. Men det kan ju bero på progestronet. Men i och försig, mina bröst har redan blivit enorma, det är sant. De var stora innan men nu är de svullna och ömma. Jag mår illa emellanåt och temperaturen skiftar, jag har fått finnar i hela ansiktet (suck, hoppas vidf gudarna att det är graviditet som orsakar dem), jag kissar ideligen och så har jag ju den här molande mensvärken som är såååå jobbig att känna hela tiden. Den kommer och går och varje toalettbesök är nervöst. Har fått en huvudvärk som inte släpper - känns nästan som bakrus h-värk. Men jag försöker att dricka mycket vatten utifall det skulle bero på vätskebrist men jag tror inte att det beror på det.

I vilket fall som helst så tror jag inte att jag tar testet som planerat imorgon. Om jag nu skulle ta testet den här veckan så tar jag det på vår årsdag på onsdag. Det vore ju en underbar gåva till oss om det visar positivt. Om det nu skulle ha tagit sig så har jag räknat ut att bebben skulle komma samma vecka som jag fyller 35år. Kan man önska sig något vackrare?
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda Wennström

Åh Maria, nu håller jag verkligen alla tummar och tår för att det går bra på onsdag. Det har varit så spännande att få följa din väg mot graviditet. Kram Linda

2009-06-08 @ 11:21:53
Postat av: Martina

Måste vara som att gå på spikar hela tiden.

Du ska veta att jag så gärna vill att du ska ha en bebis i magen och att den ska få vara där i nio månader och växa sig stor nog att ploppa ut och att ni ska få bli riktigt lyckliga. Det önskar verkligen det.



Fina Maria! Kram på dig.

2009-06-08 @ 12:22:03
URL: http://www.twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag önskar verkligen att ni får den underbaraste av alla gåvor, håller med dig om att det inte kan bli en bättre gåva på årsdagen. Håller alla tummar.

Kramiz Malin

2009-06-08 @ 14:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0