Ser fram emot höstens färgprakt.



Vägde mig i morses och har bara gått upp sammanlagt 8hg. Men läste att det är normalt att gå upp mellan 1-1,5 kg efter de tre första månaderna. Så jag ligger väl bra till enligt deras tabeller iallafall. Nu inbillar jag mig inte att jag kommer fortsätta hålla vikten enligt deras tabeller. Enligt dem så ska jag ju öka ca 22kg. Ha,ha ja, jag hoppas att det inte blir mer än så. Drömläget vore ju att "bara" öka runt 15kg allt som allt men det är nog en utopi med tanke på hur mycket kvinnorna i min familj har gått upp under sina graviditeter. Den enda som legat något sånär bra är väl mamma, medan mina systrar ökat med 30+ kg...Hoppas inte på en sådan ökning.
Hur ska min rygg och nacke klara av det. Hoppas inte min Ischiasvärk kommer tillbaka. På måndag ska jag ta och ringa till sjukgymnasten och boka en tid.



Idag ska vi på grillkalas hos min vän Linda. Det ska bli roligt att träffa dem igen. Känns som att jag mer och mer får tillbaka krafterna. Men det går långsamt framåt men det går framåt ialla fall och det är huvudsaken.
Igår när jag var hos Malin så bestämde vi att vi när tipspromenaderna startar i septembermånad så ska vi gå på dem. Det kommer bli underbara höstpromenader ute i skogen. Jag och Malin är väldigt lika vad gäller vår kärlek till hösten och lugnet som ett litet torp ute i skogen skulle ge. Malin frågade om vi inte skulle ta och flytta ihop, ha,ha. Då hade det slutat med att vi satt där i hammocken med en varm go kopp te med en tjock pläd och löste korsord och läste skvallerblaskor medan höstens alla löv prydde utsikten med all sin färgprakt. Där hade vi suttit som två gamla gummor. ha,ha
En dag då hittar ni mig längst inne i skogen vid en liten sjö i ett falurött vackert gammalt torp. Men tills dess är vi fast här i stan. Men vi bor fint nu med. Med skogen som utsikt men vi bor lite litet men huvudsaken är att det känns mysigt.


Nu ska jag gå och skölja av den gröna ansiktsmasken som pryder mitt ansikte. Ha,ha älsklingen kom in och skrattade åt mig och undrade varför jag inte pratade tydligare. Jag kan ju inte röra ansiktet. Jag har färgat ögonbrynen och är sugen på att lägga i en toning i håret men har inte bestämt mig ännu. Resultatet påverkas ju när man är gravid, kanske lika bra att vänta. Men å andra sidan så går det nog bra med en toning det hade varit värre om jag skulle färga eller slinga håret. Det tåls att tänka på iallafall.


Snart ska vi åka och kolla på skor till mig.
Jag måste inhandla nya träningsskor och fotriktiga vardagsskor.
Jag har sådan värk i slutryggen av alla dessa platta ballerinaskor.
Det hjälper inte med inlägg.








Ha det så gott ute i regnet.
Tjingeling. 
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hoppas du hittar några sköna fotriktiga skor så du kan gå på dina promenader.



Ja tänk om man bara hade lagt på sig 15 kilo när man var gravid då hade jag ju inte haft 18 kvar att gå ner.. Försöker att ta tag i min vikt men det går trögt. De mediciner jag äter nu gör att man har super lätt att gå upp i vikt ;(

Kram från ett regnigt Falköping

2009-07-31 @ 12:48:28
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ha ha nu var vi inne och komenterade nästan samtidigt :)

Nej han är lika snäll och kry som vanligt tänderna bara dyker upp utan bekymmer så skönt.



Jo allt är bara bra med mig lite rastlös bara för det är så regnigt så man kan ju inte gå ut och gå :)



2009-07-31 @ 12:51:11
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Vivsan

och där kommer det med att ändra hårfärg igen. men du har hållit dig länge

2009-07-31 @ 14:24:47
URL: http://burny.blogg.se/
Postat av: misshopeful

Jag vet...men nu tycker jag att min hårfärg är sååå tråkig. Var på väg att inhandla en toning häromdagen men F stoppade mig - bokstavligen drog mig bort ifrån hårfärgningshyllan. Ha,ha så än så länge så är det samma gamla vanliga tråkfärg.

Jag tycker jag varit jätteduktig som hållt mig så här länge och håret har ju faktist vuxit ut nu :)...äntligen så lite försiktig är jag ju faktist. :)

2009-08-01 @ 09:44:50
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0