Min gravidmage

Min gravidmage.



8veckor + 4dagar

Magen börjar växa, men jag går inte upp i vikt. Precis i  början, de första 6veckorna gick jag upp kanske två kilo men nu går jag ner istället. Jag mår ju illa hela tiden men äter ändå. Jag försöker äta var tredje timma, små portioner. Äter jag inte så mår jag illa för det och äter jag för mycket så funkar inte det heller. Det enda suget jag fått hittills är lättmjölk. Jag slukar lätt 1,5 liter/dag. Det brukar jag inte göra men nu är det såååå gott och jag mår inte illa av det. Godis och andra sötsaker intresserar mig inte längre och det är väl bra, kanske därför jag inte går upp i vikt. För att jag äter som man ska. Bebisen får ju i sig all näring den behöver ändå. Jag äter ju nyttigt och varierande plus att jag tar femibion varjedag.
Ett kosttillskott med folsyra speciellt upp till 12 veckan.
Sen byter man till den andra Femibion, den som ska vara under resterande av graviditeten samt under amningstiden.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer bli en bra mamma .haha tänk att det ligger en liten knodd där inne :D

2009-07-06 @ 10:56:54
Postat av: Vivsan

äntligen händer det något med magen! bäbis magar är ju bara så jävla mysiga!



håller med dej om att dom bort få bo själva utan något. då skulle dom kanske kunna lära sej att uppskatta det vi har!

2009-07-06 @ 11:38:05
URL: http://burny.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du är så himla fin Mia, och finste magen efter bara 8 veckor,,, kraaam. Madde Johansson sitter här och hälsar jätte mycket grattis till dig.

2009-07-07 @ 01:10:52
Postat av: misshopeful

Tack så mycket! Efter semestern kommer nog magen ha vuxit sig större. Då kanske illamåendet har trappat av, det vore skönt. Men vad gör väl lite illamående när jag äntligen har blivit gravid :).



Hälsa Madde.

Kram

2009-07-07 @ 05:59:06
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Hoppets låga

Jag e bara sååå glad för er skull. Tänk va fort tiden har gått, redan 8 veckor. Det måst kännas underbart. Njuuut av varje dag, fast du mår illa. Det kommer å gå som en dans.

Jag tar en ny spraystart den 22:a å då ska det banne mig gå vägen. :) E laddad som tusen!

Ha en skön semester.

Kram



2009-07-07 @ 06:45:02
URL: http://hoppetslaga.blogspot.com/
Postat av: Katja

Men åååå.. kommer in här.. å får tååååååårar i ögonen, gläääädje. GRATTIS! <3 Å inte har du berättat den goda nyheten för mig =) Magen syns redan. Härligt. Jag förväntas få mensen på måndag, sen 21 dgr :D

Massa kramar å lycka till!!!

2009-07-09 @ 21:44:19
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: Vicki

Vilken mysig blogg! :) Lycka till med barnet i framtiden! :D

Kram! :)

2009-07-10 @ 13:05:43
URL: http://honeypumpkinpie.blogg.se/
Postat av: rockygirl

Så underbart!! Härlig känsla att veta att det är ett litet knyte där inne! Massa lyckoönskningar!!!!

2009-07-11 @ 08:38:58
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Trollpackan

Du behöver bara äta som vanligt i början. Du kommer att känna vad och hur mycket du ska äta, längta efter vissa saker och inte vilja ha andra;)

Du behöver inte äta mer än vanligt heller.

Det är som det ska.

Jag ville inte ha kaffe till exempel, men längtade efter grapejuicefniss

Kramen åt er båda!

2009-07-11 @ 21:39:39
URL: http://www.trollpackan.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Hej vännen!



GRATTIS!!!!

Vi är så glada för er skull, som ni har väntat!! Ni kommer bli världens bäat föräldrar till ert barn, SÅÅ mycket kärlek!!



Ta hand om er!! Kram från mig och Robban

2009-07-13 @ 22:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0