Illamåendet tilltar.

Igår när vi skulle gå och lägga oss så mådde jag så illa att jag fick gå och lägga mig på soffan. Vill ju inte behöva väcka älsklingen med mitt pustande och konstanta vändande i sängen. Vaknade vid 05 i morses av att jag mådde så fruktansvärt illa, jag bara var tvungen att gå upp och göra smörgåsar och oboy. Efter att jag fått i mig maten så blev det genast lite bättre och efter många om och men så somnade jag om i 45minuter sen gick det inte att sova mer. Jag vaknar jätte tidigt nu på mornarna och så gott som stupar i sängs på kvällarna om jag ens hinner komma in till sovrummet. Oftast brukar jag somna i min älsklings knä framför tvn. Det är så rogivande när han smeker mig på huvudet och pillar i mitt hår. Han är verkligen en underbar man, min F. Jag är så lycklig att han är min :).

Nu mår jag illa igen och är jättetrött. Men jag måste inhandla en spann idag för våran var tydligen sönder med hål i botten. Inte så mysigt om jag skulle kräkas i den då..Nu har jag än så länge inte behövt kräkas men det är väldigt nära hela tiden. Men jag kan må illa i nio månaders tid ,det gör mig ingenting. För jag är så lycklig att vi äntligen blivit gravida. Vad är väl lite illamående och värk jämfört med allt det andra vi fått genomlida för att komma hit.

Jag ska försöka ta bilen till verkstan i dag för att kontrollera så att allt ser bra ut inför vår 200mils resa. Inga onödiga risker nu. Vi ska ju bli mamma, pappa, barn!!
Kan knappt förstå att det är sant.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Martina

Men hörru, jag tror det finns sådant som man kan ta för sånt för att lindra lite. Undra om inte sånna där åksjukeband hjälper lite som man sätter på handlederna... sen är det bra att äta potatismos :) packar bra :)

2009-07-02 @ 19:55:24
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag ramlade in här av en slump via någon annan i IVF-svängen och ville bara säga Grattis till graviditeten!



Håller alla mina tummar!/Sara

2009-07-03 @ 08:18:42
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: misshopeful

Tack så mycket :)

För gratulationerna och alla tips. Jag ska kolla upp detta med armbandet - kanske kan hjä'lpa lite iafl. Till Sara vill jag bara säga efter att ha varit inne lite på din blogg och läst så förstår jag att du genomlider samma sak som jag och min sambo gjort/gör. Allt sker när man minst anar det. Ett barn väljer hur och när den vill komma till livet. När rätt tid är inne. Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att jag skulle hinna bli 34år innan miraklet kunde ske. Har ju längtat efter barn sedan jag var 19år. Att jag skulle genomleva en abort i tidig ålder (19) mot min vilja, ett utomhavandeskap och två ivf-behandlingar innan det äntligen var dags för mig, ja, det trodde jag aldrig. Nästean alla mina vänner och familjemedlemmar hann före mig. Tom min storasysters dotter hann före mig. Jag vet hur det smärtar. Men den dagen kommer när det är du som berättar för alla att ni väntar smått. Kämpa på och lycka till.

2009-07-03 @ 09:24:09
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack så mycket själv!

Och kämpa på gör vi, skam den som ger sig heter det ju.:)



Livet är hårt, men än så länge har vi inte gett upp hoppet, är ju "bara" 22, snart 23 år, men har längtat efter barn nästan sen jag träffade min karl för 8 år sedan så längtan är stark!



Snart är det vår tur, jag hoppas vi följs åt under hösten och att även jag blir gravid. ;)



Ha en riktigt skön sommar!

2009-07-03 @ 10:21:13
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: J o s e f i n e - mammatankar

Hej!



Vill bara säga att jag verkligen hoppas (och även tror) att allt kommer gå jättebra. Om sex månader har ni en liten bebis!



Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0