Dags att packa väskan igen.

KÄnner mig ledsen, orolig, glad och harmonisk. Hur går det här ihop? Det är både skrämmande och förväntansfullt att vänta barn. Längtar tills magen blivit lite större. Igår på mödravården såg jag flera stora magar och det är ju så vackert. Enda kruxet är brallorna...måste fixa större - det går knappt att knäppa dem längre. Trycker ju för hårt mot magen. Men jag tycker inte att jag hittat så mycket roliga mammakläder. De flesta affärerna har ju lagt ner sin mammaavdelning. Hur tänker dem? Men mamma ska ju hjälpa mig att sy lite roliga kläder. Visst jag kan sy själv men hon är så grymt duktig så jag föredrar att bära hennes klädesplagg framför mina egensydda. ha,ha Än så länge så funkar det ganska bra med vanliga byxor om jag knäpper upp översta knappen. Men snart så blir det kassler varning på kläderna. Jag tittade på en sida på nätet igår där man kunde räkna ut på ett ungefär hur mycket jag kommer att gå upp i vikt under graviditeten och enligt den tabellen så ska jag öka 22 kg. Oh, my god! Dags att börja motionera mera. Det kommer bli tungt.

Nu ska jag packa väskan igen. Nu åker vi ner till stugan i Olofsbo. Precis hemkommen från Härjedalen och så på nästa resa igen. Men ska inte klaga det är väl få förunnat att ha två stugor att åka till. En i HÄrjedalen och en i Olofsbo. Så skillda ställen. Stugan i Härjedalen är en timmerstuga utan el och indraget vatten med utedass, Björnar runt omkring och sjötomt. Ska sätta ut lite foton sen så ni får se.
Sen är det stugan i Olofsbo med el, vatten, dusch, stor trädgård och endast 3minuters gångväg ner till havet. Fantastiskt.

Bäst jag sätter igång, så vi hinner få lite sol på våra bleknande kroppar, innan regnet tar över igen.
Ha det så himla bra.

Tjingeling
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Vivsan

när min kompis Carro var med barn så knäppte hon upp översta knappen också sen fäste hon en toffs mellan knapp hålet och knappen. så ramlar inte byxorna av. haha ^^

2009-07-16 @ 13:12:34
URL: http://burny.blogg.se/
Postat av: Angelica

Åh vad kul att du är gravid. Jag har inte varit aktiv nu på ett tag men känner väl att jag börjar komma tillbka till mitt vanliga jag igen efter förlossningspsykos och depression..



Jag har massor att ta igen här nu bland bloggarna..

Men det var riktigt kul att läsa att du är gravid Stor kram

2009-07-18 @ 21:00:45
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Mindy

Grattis till livet i magen :) Ha en skön måndag..kram

2009-07-20 @ 12:40:39
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0