Sprutstart - Gonal F (dag 25)


Inatt har det inte blivit mycket sömn. Jag är så nervös för sprutorna, känner mig som en barnrumpa som ojjar mig för något så trivialt som en spruta. Men fast att jag försöker tänka att det ordnar sig och jag kommer säkert kunna ta den på mig själv, så glider tanken alltid tillbaka till ruta 1: tvivlet. Nu vet jag ju att jag har ett antal personer i min närhet som kan ta den på mig om jag inte skulle greja det själv. Det innebär i och för sig att jag varje kväll i två veckors tid får ta bilen runt omkring i stan för att möta upp den som kan ta sprutan på mig. Lite pöligt men det får gå. Min sambo har också sprutskräck - dessutom värre än jag. Men han har lovat att han ska försöka. Du får ta emot mig om jag svimmar säger han. ha,ha ja, det hade varit en syn det.
Igentligen är det här ingenting att oroa sig för min största skräck är ju ändå den att aldrig bli gravid. Vad är väl en spruta i magen /om dagen i 2 veckors tid jämfört med det?! Näeh, precis. Så nu jäklar...JAG SKA FIXA DET!
återkommer med mer info när vi är tillbaka från SU (Sahlgrenska).

Nu ska här firas med punköl och grillad i bröd! Första sprutan tagen av mig själv. Rätt in i magen med nålen bara. Det kändes inte ens! Fattar ni? Det kändes inte och jag grejade det. En sådan lättnad. Min sambo satt svettig och lite yr brevid och önskade väl från högre makter att han skulle slippa sticka mig. I värsta fall får jaG VÄL TITTA BORT SA HAN. Va!! titta bort. Nej du, jag tar dem själv. Frågade honom lite lätt om han tänkte vara med när de ska göra äggutplockningen och insättandet, han svarade först att han inte trodde att han fick vara med..men sen påminde jag honom om filmen och där medverkade mannen. Jag frågade givet vis sköterskan också och hon sa ju att det brukar gå till så. Klart att han ska närvara när själva ingreppet görs. Han får väl svimma av då..
Här har jag gått omkring och skämtat om att jag känner mig mer som man än kvinna..och så berättar sköterskan att det faktist blir så att testosteronhalten ökar när man nollar sig. Så nu känns det skönt att jag ska bli kvinna igen skrattade jag.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis Hjärtat! jag visste väl att du skulle fixa det. Förstår du nu vad jag har sagt om att det inte känns så mycket med "pennorna". Puss & Kram till Er båda.

2009-01-15 @ 08:30:37
Postat av: Angelica

Klart att skulle greja det.. Grattis:)

Kramar

2009-01-15 @ 16:32:41
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0