Sweet Grass, Salvia och anthems

Har fyllt på mitt lager med reningsatterialjer. Köpte sweet grass. Jag har ju inte renat vårat hem ännu och vi flyttade in i november, så det är hög tid för det nu. Imorgon ska jag rena hemma hos en väninna till mig. Jag har gjort det förut men aldrig hos henne så det ska bli intressant och se hur det blir. Om det gör någon skillnad för henne och för oss här hemma.


SweetGrass är den långa flätan, Salvian den som hänger i mitten och anthem till höger.

För att vifta ut röken från salvian och sweetgrasset så använder jag mig utav en anthem gjord på svarta svanfjädrar. Jag har själv tillverkat den och den är vid det här lagret väl använd och lite små sliten. Men fortfarande lika vacker. Den dagen för flera år sedan när jag bestämde mig för att göra mig en egen anthem så promenerade jag runt en sjö där det kryllar av fåglar av alla dess slag. Däribland mycket svanar mest vita men två svarta finns där ibland. Det var just svarta svanfjädrar jag önskade mig och jag hann inte gå många metrar förrän det låg en där mitt framför mig. Så jag tackade och plockade upp den, jag gick en bit till och där låg det ännu en. Nu hade jag två stycken och önskade att jag skulle hitta en tredje för tre känns bättre än två. Jag var nästan färdig promenerad när jag helt plötsligt såg en svart svanfjäder ligga där, en bit ut i vattnet. Jag log, tackade och hämtade den. Sen band jag ihop min egna anthem och det är mer kraftfullt än att gå och köpa sig en. Den har funkat prima i alla år. Visst är den fin.

Enligt de indianska traditionerna använder man SweetGrass för att locka till sig de "goda andarna". De traditionella berättelserna och myterna berättar ofta om Salvians krafter där de säger att där salvian finna kan ingea negativa krafter tränga in. En sägen säger: "Onda andar mår dåligt av Salvia och när man bränner Salvia drar sig de onda andarna bort. De goda andarna mår bra av Salvian och stannar därför kvar. SweetGrass tilltalar alla sorters andar - goda andar tycker om det. Onda andar tycker om det - alla andar tycker om det. Röken när man bränner SweetGrass är mycket behaglig gör de goda andarna och de kommer för att vara i röken. De goda andarna blir välvilligt inställda till den som bränner SweetGrass och de lyssnar alltid på vad de som bränner Sweetgrass frågar om. Men...de onda andarna kommer också för att njuta av SweetGrassröken så man måste först bränna Salvia för att de onda andarna ska må dåligt och ge sig av och därefter bränna SweetGrass för att dra till sig de goda andarna".
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0