Start för andlig/medial utveckling.

Idag var första träffen. Det har varit en omtumlande upplevelse dels genom mina egna intryck, syner samt från andras riktade till mig (el min sambo).
Vi fick gå in i en djup meditation, lära oss att uppfatta var porten till den andliga sidan är. Det kan variera lite granna. Första tillfället var min dörr riktad rakt fram. Det gick liksom inte att föra huvudet åt något annat håll. En känsla av ledsamhet fyllde mig och tårarna växte sig stora bakom ögonlocken. Jättestark känsla. Till mig får jag: Maria, Maria, Maria!! Det kommer ordna sig. Sedan försvann allt. Men jag hörde det så tydligt och klart.

Sen går jag ner i energierna och upp igen. Huvudet drogs åt höger. Men jag såg fortfarande ingenting, kände ingenting och inte heller några lukter. Men sedan fick jag till mig två djur dom var till kvinnan som satt till höger om mig och det var först en brun björn och sedan en krokodil. Våran guide gick igenom var och en av oss och förklarade djurens medelande till oss. Till mig kom en svart katt som hade budskapet att jag skulle ta mer hand om mig själv, och älska mig själv. Hm, stämmer sååå väl.

Vid den här första omgången i djup meditation fick jag till mig (el snarare min sambo) genom en annan kvinna på kursen kontakt med: en äldre , gråhårig, väldigt kärleksfull man som kom till mig han har glasögon men använder dem inte jämt utan bara vid enstaka tillfällen, han var vid havet och så såg hon en moped.

Vid den andra meditationen kändes det först lite svårare att hitta den rätta balansen. Kände mig lite stressad men sedan så blev jag helt dissig i huvudet som känslan när man ska bli sövd inför en operation. Mitt huvud drogs åt vänster. Nästan som att någon drog i mig.  Sedan såg jag en grävmaskin som i sitt gap hade ett lysande klot. Jag drogs nedåt genom marken och ner djupt i havet och plötsligt såg jag en hammarhaj som simmade upp och ner som i ett "flow" vid sidan simmade det en jättbläckfisk. En skön känsla infann sig. Sedan försvann det. Kände mig hel flummig som fick till mig dessa konstiga bilder. Men det var tydligen fullt normalt och guiden förklarade innebörden av min syn. Det stämde precis in på kvinnan som satt åt vänster. märkligt!

Även i den här omgången fick en annan kvinna upp ett budskap till mig i form av en trumpet!! En trumpet? som en fanfar eller? frågade jag och det var det. Då sa jag att jag kunde koppla ihop fanfaren med mannen som kommit till mig. Det var nämnligen min sambos morfar. Förhoppningsvis en fanfar om att vi lyckats. Att jag kanske är gravid och i så fall väntar hans barnbarnsbarn. Min sambo och morfadern stod varandra väldigt nära.

Kvinnan till höger fick till sig en hoppande, skrattande bebis - antagligen var den till mig men det vet vi ju inte säkert. Ingen av dem på kursen har en aning om vem jag är eller vad jag går igenom. Så mycket som kom till mig idag gick rätt in i hjärtat på mig. Tårarna började rinna och jag fick papper att torka dem med. Två till förutom jag blev så berörda av sina upplevelser att de också grät. Men det kändes ändå helt normalt och okej, trots att ingen av oss känner varandra sedan innan. När man öppnar upp dessa dörrar så ökas en empatiska förmåga än mer än vad den var innan. Alla förnimmelser upplevs starkare, lukter känns tydligare, färgseenden blir bättre, man får en närmare kontakt med sina innersta känslor (skrämmande i sig) osv. Det här är först och främst en resa i ens inre, det känns skönt att jag äntligen tog tag i det här nu. Att jag är medial har många talat om för mig och det vet jag ju redan men jag vill finna nycklarna så att jag kan ta det ett steg längre. Det ska bli spännande. Guiden tyckte att jag skulle testa att ta emot budskap från andra sidan i form av bilder och sedan måla ned dem. Hon frågade om jag testat det och det har jag ju inte gjort. Men det tänker jag verkligen göra.

Såhär ser steg 1 schemat ut.

v6 - Meditationens betydelse, tankens kraft, och hur tar vi emot budskap från andra andevärlden.

v8 - Psykometri. Vi håller i föremål från anhöriga och får budskap genom föremålen.

v10- Tidigare liv - Vi backar tillbaka till något av våra tidigare liv för att se hur vi levde då.

v12 - Chakra/energier/balansering - Här får vi en förståelse för kroppens och andevärldens energier. Hur funkar det?? Vi lär oss också om hur vi på enkelt sätt kan lösa ev blockeringar för att må bättre.

v14 - Guider - Vi möter våra guider genom meditation ens hjälp men även "ser" vi dom med hjälp av "pekare".

v16 - Budskap - Vi tränar på att ta emot anhöriga och budskap från dom. Vi använder oss av olika tekniker.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh det verkar vara så intressant. Visst hade det varit kul att vara med.

Jag har länge funderat på att gå till ett medium men har inte fått tummen ur. Sen vill man ju gå till någon som är bra. Och ingen luring:)



Kram

2009-02-04 @ 09:56:06
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh, vad spännande!! Jag följer denna resa med spänning då!! :)

2009-02-04 @ 22:22:52
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/
Postat av: samira

Vart går du din kurs? Skulle behöva lite inspiraion att komma vidare kring mina egna förmågor.. Kram

2009-06-03 @ 02:01:49
URL: http://satmira.blogspot.com
Postat av: Misshopeful

Hej Samira, jag går på Helhetens kraft i Borås. Min handledare heter Kicki Johansson och är super duktig. Sök på Helhetenskraft så finner du mer information.

Lycka till.

2009-06-03 @ 20:49:32
URL: http://misshopeful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0