Psykometri

Efter att ha stressat oss för att hinna i tid från vernissagen till kursen slog vi oss ned. PUH! skönt vi hann, det kändes viktigt. Fick lite frågor av kursledaren angående IVFresulltatet och jag berättade som det var. Kändes skönt och jag berättade lite snabbt om vernissagen. Sen satte vi igång. Idag skulle vi ha med oss två saker som tillhört någon anhörig. Jag hade med mig farfars forbollsstaty "Norrby if" och min farmors halsband en medaljong med fota på henne och farfar. Underbart smycke och det väcker så många fina minnen av farmor. Jag var tvungen att testa den när jag kom hem för att få känna mig lite extra nära henne igen. Jag saknar verkligen min älskade lilla farmor. Hon hade ett hjärta av guld och var som en ängel redan när hon levde.

Iallafall, tillbaka på kursen. Först pratade vi lite om energier och färger, chakran osv. Sedan var det dags att gå in i en djup meditation. Den här gången kändes det mycket lättare och jag kände mig nästan som i ett hypnosliknande tillstånd. Jag bara satt och kände hur mitt hjärta slog allt saktare och jag kunde riktigt höra mina egna hjärtslag slå. Jag fyllde på alla chakran med tillhörande färger, tog mig djupare in i meditationen. Sen skulle vi öppna ögonen och ta den sak som vi kände en dragning till (ej våran egen sak). Först såg jag en plånbok men den hann en annan kvinna ta innan mig så jag tog pipan som låg där. Sen, snabbt tillbaka in i den djupa meditationen.

Helt plötsligt får jag till mig ordet "General", hm helskumt, jag kände cigarrröken, en ganska behaglig lukt fast att det var ciggarrrök, sen kunde jag riktigt känna hur röken åkte ner i min hals och det kändes tjockt och lite svårandat. Sen fick jag till mig musik, att personen som ägt den här pipan älskade musik, väldigt mycket musik och sen en radio. Hm skumt tänkte jag, jag inbillar mig säkert. Jag kunde känna att det var en man, han var en glad och ganska rolig figur, lite glimten i ögat sådär. Jag kände det som att pipan betydde mycket för honom han var väldigt rädd om den, och att han troligtvis fått den i gåva. Sen så fick jag ingenting mer för då var det dags att komma tillbaka till verkligheten.
Jag fick börja berätta vad jag kännt och sett. Då säger hon som haft med sig pipan att den tillhört hennes morfar. Han rökte mycket, spelade dragspel och lyssnade alltid på radion. Han hade fått pipan av sin bror..Han var en glad person, rolig. Sen dessutom så hade han fått kol och dött av det.
Jag menar VA?! Jag kunde, jag kan. Så himla häftigt. Vill göra det här oftare. Vilken kick jag fick av det här. :) Fick höra ännu en gång att jag är väldigt medial. Det känns roligt, jag känner att jag har så mycket som vill komma fram, hoppas verkligen att jag fortsätter att låsa upp dörrar.

Medaljongen som jag hade haft med mig hamnade i en kvinnas händer och hon berättade att hon helt plötsligt mått jättedåligt och fått fruktansvärt ont i huvudet. Hon kunde inte förnimma något annat än just värken i huvudet. Jag berättade att den tillhört min farmor och att hon dött plötsligt av att något brast i hjärnan. Kusligt igentligen vad saker kan avslöja mycket och intressant.


Vi hann bara med en omgång så tyvärr fick jag inte höra något om min farfar. Men det tänker jag känna in själv. Vi fick däremot se på olika bilder och tolka budskapen som finns i dem. Och tro det eller ej. Jag plockar upp två bilder; den ena föreställande ett järnvägsspår och en bil, den andra bilden var på en kyckling som kläckts ur ett ägg. Då säger en av deltagarna att vilken resa du ska på. Jag bara satt gapandes med munnen och sa till henne att jag precis kommit från min vernissage på min konstutställning som heter "RESAN". Utställningen handlar om mitt liv just nu, att vi håller på att skaffa barn och precis gått igenom ett misslyckat ivf-försök. Hon sa att du kommer få barn, det syns ju.
Hoppas vid gudarna att hon har rätt, det var förövrigt samma kvinna som spådde om min sambos morfar. Hon är riktigt duktig.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: jocke

Hoppas det var många o tittade, kunde tyvärr inte pga politiska uppdrag

2009-02-18 @ 06:52:39
Postat av: Misshopeful

Du är välkommen en annan dag.

Det är ju uppe i en månad, så du har gott om tid.

kram

2009-02-18 @ 10:16:38
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: Angelica

Åh det låter så intressant. Och vad kul att det verkar som att du har gåvan att var medial.

Förstår verkligen att du fick en kick av det.



kram

2009-02-18 @ 22:51:49
URL: http://guldkragens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0