Jag väljer att leva mitt liv.

Insåg att jag lätt skulle kunna falla ner i mörkret och bara beklaga mig för hur orättvist allt är. Men, blir jag lyckligare av det? Svar: NEJ. Jag vägrar hamna där igen. Jag måste rycka upp mig och ta tag i mitt liv. Få upp energin igen. Ladda om batterierna, komma tillbaka till livet igen. Jag har bestämt mig för att köra en Detox. Börja träna regelbundet igen, promenera oftare, meditera varje dag, äta riktigt, köra en reningsfasta, tänka positiva tankar om mig själv varje dag. Ja, jag vet det är inte gjort i en handvändning men jag kan inte sluta leva bara för att saker och ting inte går som jag önskar. Jag var väl inte redo ännu, helt enkelt. Min tid kommer när det är meningen och jag kan ingenting annat göra än att fortsätta leva under tiden. Ta hand om mig själv. Bli av med alla dessa spänningar och all stress, inre som yttre. Prioritera vad som känns viktigt just nu och leva efter det sen. Jag ska varje dag skriva minst tre positiva saker med dagen. Det är bevisat att det hjälper hjärnan att omprogramera sig till ett mer positivt tänk. Så från och med nu, ska jag skärpa till mig. Jag ska mota bort alla dystra tankar, jag blir inte hjälpt och inte lyckligare av det. Jag har i mitt liv gått igenom mycket värre saker än det här och jag sitter ju fortfarande här. Det som inte skälper mig, härdar mig. Jag ska gå stark ut ur det här. Komma tillbaka som en starkare Maria. Jag väljer att leva mitt liv, inte låta livet rulla på vid sidan om, utan mig. Så här kommer mina tre positiva punkter med dagen.
1. Solen skiner ute
2. Jag är inte ensam, jag har många omkring mig som älskar mig.
3. Jag har gått en långpromenad

Bilder tagna från min promenad.




If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hjärtliga kramar till dig.



bra att du tar hand om dig och lever ditt liv :)

Kramar

2009-02-14 @ 11:05:50
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Linda L-Å

Härligt! Puss o kram på dig på alla hjärtans dag!!!

2009-02-14 @ 14:13:07
Postat av: Jenny

Yes! SÅ ska det låta!Jag är fullständigt övertygad om att man på något sätt formar sin egen lycka, likväl som olycka...tyvärr... Men man gör det förstås omedvetet för ignen vill väl må dåligt.Jag tror att du skulle behöva se en film som "The Secret" Det handlar om detta och ett nytt sätt att tänka på livet. Att lära sig att visualisera vad det är du önskar och sedan släppa tanken fri och inte stanna upp och se besvikelser som ett nederlag. Se om du hittar den filmen någonstans! Den är lite amerikaniserat överdriven, men försök att ha överseende med det. Lycka till. Nu blir det ljusare!

2009-02-14 @ 16:10:51
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/
Postat av: maria

Härligt tänkt!! Positiva tankar!! Vilka härliga bilder...Mvh Maria

2009-02-15 @ 04:11:21
Postat av: Tess

Åhh, jag blir så stolt och imponerad!Just detta gör att ni kommer lyckas med livet!

Och du har rätt, du har många omkring dig som älskar dig!för den du är!!!!jag vet det med säkerhet, för jag är en av dem och för att det är svårt att inte tycka om en sån som dig.....

2009-02-15 @ 13:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0