I solens sken...

Igår på alla hjärtans dag hann jag måla två tavlor innan jag skulle börja jobba.
Allt som allt tog det ca 5 timmar. Jag gjorde nämnligen en mycket intressant
 iaktagelse på mitt ena foto från promenaden häromdagen.
Den här med solen skinandes starkt i mitten.
Om man tittar i skenet på backen så kan man urskilja en man och ett barn i skuggan.
Se själva. ...titta noga. :)
Så jag målade utifrån det, inte precis efter fotot men ganska nära. Så här blev den.

Har nu döpt den till "RESAN"


Sen såg jag helt plötsligt gubbar och ideér i allt ,bland annat från våran kökstapet. Så jag tog ideén med stora blommor och målade dit foster i frökapslarna, nyfödda bebisar i ståndarna, mina älskade älvor som hjälper till och sköter om alla embryona. Men sen målade jag (istället för som vanligt en stork) en älva som kommer flygandes med ett litet barn. En något flummig tavla, men det är ju jag med. Så här blev den odöpta tavlan.

"Från frö till Liv"


If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag såg de där figurerna när du la upp bilden ju! men jag tyckte det såg ut som en ensam människa, vad kul att du såg dem med! Den sista tavlan med blommorna är skiiiitsnygg! En sån vill jag ha! Jag ska fasenimig måla idag, tack för inspirationen! Bra jobbat!

2009-02-15 @ 10:53:57
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/
Postat av: trollpackan

Vilka fina tavlor! Nu har du väl fått ihop så att det räcker till utställningen kanske?

kramen

2009-02-15 @ 14:51:55
URL: http://www.trollpackan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0