BB-väskpacknings inköp

Idag bestämde jag mig för att packa en BB-väska. Även om det känns som att det är alldeles för tidigt men man vet ju aldrig. Lika bra att ha den klar. Så det var en del rent praktiska saker som skulle införskaffas. Deo till både mig och sambon, dusch/schampo/balsam)lotion/badolja, tandkräm/tandborstar m.m och sedan givetvis packade jag ner lite babykläder, filt, ammningsskydd och lite till. Kom sedan på att vi pratade om att vi skulle ta med nåt spel som vi kan ha i väntan där på BB. Det kan bli väl långsamt annars. Musik måste jag fixa, en kamera måste köpas, sen när det väl är dags så får vi köpa med oss frukt, käk och dricka. 
Herregud sen ska ju det med kläder till mig och en kudde till bebisen, för det får man tydligen ta med själv eftersom det finns gott om klåfingriga på BB. Nu hoppas jag vid gudarna att vi inte behöver använda väskan förrän den 10 februari. Jag hinner packa om den ett antal gånger. Ha,ha det slutar kanske med en resväska. HA,ha skämta bara.

Var och köpte en ny jättefin mobil att ha ovanför sängen eller skötbordet. Har inte bestämt mig ännu. Tänkte att älsklingen kunde få ta det beslutet. De mesta av alla hans ideér och förslag hitills har blivit jättelyckade och jag är jätte glad för att han vill vara med och bestämma. Ett framsteg från hans sida.

Bokade bilbarnstol på barnvagnscentralen idag, så när bebben har kommit så är det bara för älsklingen att åka ner dit och hämta den. Skönt att det är gjort. Imorgon ska vi på föräldrarutbildning igen: "Föräldrarskap och relationer" ...kl 08:00 usch! så tidigt.

Nu har jag svårt för att gå igen och jag får hasa mig fram. Bäst att ha kryckorna nära. Inget mer blod idag men ont som sjuttan av foglossningen. Men , men så länge barnet mår bra så är jag nöjd.

Oj, nu måste jag hinna ringa och be han köpa med sig Novalucol..tur att dem har skaffat apotek på statoil och ica butikerna. Tjingeling.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Katja

Oj, det är inte så länge kvar nu =) Hihi..

Allt går bra?

Kram, Katja.

2009-12-03 @ 00:24:34
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0