Yr i bollen.

Det snurrar nu. Känner mig vimmelkantig, illamående och lite ont i magen. Kände det förut under dagen men efter att sett hur mina händer skakade, tvingade jag så i mig lite mat och la mig sedan för att vila. Det släppte lite grann och jag begav mig ut på lite ärenden men nu när jag stod och lagade käk så kom det tillbaka och i dubbel dos. Undrar vad det beror på. Kan det vara blodtrycket eller vad? Tur att det inte är långt kvar till barnmorskebesöket, tisdag för att vara exakt. Vilket påminner mig om att jag nu måste fylla i alla blanketterna som hon ska ha av mig. Ojdå, det var tur jag kom ihåg det. Fick även tid hos sjukgymnasten nästa vecka (torsdagmorgon), då ska vi kolla upp mitt bäcken, rygg och nacke. Jag hoppas få goda träningsråd och hjälp med hur jag på bästa sätt ska röra mig för att slippa värken.

Det märks att jag börjar svälla lite var stans nu, även brösten verkar inte ha tröttnat på att öka i omfång. Usch! jag som hoppades att de åtminstonde kunde stannat i den här storleken. Det är tungt att gå omkring och bära på ett par vattenmeloner samt en växande mage, rumpan sväller säkert den me. Skulle inte förvåna mig. Jag får påminna mig om anledningen bakom det här uppsvälleriet. Då blir det genast lite lättare. Känns som om jag bara klagar, men bättre jag gör det här på bloggen än till alla runt omkring. Fast missförstå mig inte - jag älskar att vara gravid. Och samtidigt som uppsvälleriet känns något svårt att förlika sig med så ser jag ändå fram emot att bli större. Fast då helst bara på magen :)

Nej nu, ska jag gå och kolla till kålpuddingen i ugnen och sen gå och lägga mig ner och vila lite.
Tjingeling så länge.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Martina

Haha, två vattenmeloner! Ja, det är så det är Maria, bara att acceptera :)

2009-08-14 @ 12:46:19
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0