Vilken dröm!

I natt drömde jag en besynnerlig dröm. Jag drömde att jag kunde se hur det lilla barnet rörde sig inuti mig. Jag såg konturerna av en hand genom min mage. Plötsligt lös det ett starkt ljus runt och igenom bebishanden. Som om den vore magisk. Det kändes som att den lilla handen ville känna min. Fantastiskt och overkligt. Kanske drömde jag det för att jag de senaste dagarna tänkt väldigt mycket på den dagen då det kommer att inträffa. Jag undrar om jag skulle kunna återspegla drömmen genom att måla ner den. Antagligen inte , den kommer nog bli väldigt abstrakt men det gör ingenting. Huvudsaken är att jag får ner själva känslan som drömmen väckte inom mig.

God morgon föresten! ha,ha jag var tvungen att skriva ner drömmen så fort jag vaknade, nu kurrar magen och det är dags att käka frukost. Känns som om febern kommit tillbaka, känner mig lite små matt och har spänningar i nacken. Inte whiplashspänningar utan sådana jag får när jag är eller håller på att bli sjuk. Ska äta mycket vitaminer och hoppas på att det inte blommar ut i nån förkylning. Svininfluensan hoppas jag är lååååångt borta från oss. Undra hur det går med vaccinen?

Idag ska jag ännu en gång försöka få tag på min sjukgymnast. Nu har jag så fruktansvärt ont bak i bäckenet och öm i blygbenet. Kan det verkligen vara början på foglossning? hoppas inte. Igår haltade jag omkring som en gammal tant på jobbet. Det kändes som att någon vred om en kniv i bäckenet så fort jag tog ett steg eller vred på mig. Som tur var höll det sig till vänster sida , häromdagen var det på båda sidor. Jag måste kolla upp det här och börja med träningen.
Men jag tar vilken smärta som helst för jag/vi är gravida. Det finns inte mycket som jag inte skulle genomlida för den här lilla parveln. Fast att jag har ont så är jag världens lyckligaste.

 Ha det så gott.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Urban

Hej Hittade din dröm när jag satt och letade efter drömmar.. Det var en fin dröm, och som jag ser det så är det den lilla/lille som har medvetande, som söker dig. Hand har nämligen betydelsen begripa.

Och att medvetenhet finns före födseln, är egentligen ganska självklart. Har egna erfarenheter av barn..

Ha de bra

Urban

2009-08-13 @ 13:03:40
URL: http://www.dromtydningen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0