Idag är det bättre.


Vackra röda vildhallon, precis brevid skogsvägen.

Igår var en hemsk dag. Jag mådde inte alls speciellt bra. Ledsen, orolig i kroppen och migrän till kvällen. Humöret växlar väldigt nu för tiden. Jag blir arg och ledsen för ingenting. Känner inte riktigt igen mig men vet att det är något övergående. Det är bara just nu pågrund av alla graviditetshormoner. Men jag tog tag i mig själv och gick äntligen ut på en uppfriskande promenad. Bara jag...med alla mina tankar. Tänk man hinner bearbeta så mycket på de där rundorna. Och skogen ger en ny energi. Nu måste jag ta tag i mig själv igen och börja med de dagliga promenaderna igen, samt min styrketräning. Trots att migränen var på väg så ställde jag mig och bakade piroger. Ja, jag vet jag är knäpp ibland. Man kan ju inte bara strunt i degen när man väl börjat heller. Nu får jag ta det lugnt med bakandet, för frysen är nu full med bullar, piroger, och blåbär. Lite synd för jag kände för att baka ost /skink piroger . Men det får vänta nån vecka.
Jag har så fruktansvärt ont bak i slutryggen. Funderar på om jag kanske skulle ta ner stödkorsetten som man har över bäckenet. Jag undrar om den passar nu när magen vuxit. Jag ska testa iallafall. Det brukar underlätta lite grann ibland. Jag menar jag har inte gått speciellt långt i graviditeten, så bara tanken på hur dålig jag kan bli om jag inte tar tag i det nu är skrämmande. Jag har hela den sista veckan haft fruktansvärd spänningshuvudvärk, den beror på whiplashen, inre stress och på att jag inte använt mina glasögon. De är ju totalt försvunna. De försvann lagom till semestern. Idag ska jag ner till stan och prova in ett eller två par nya brillor. Jag har kört omkring med mina solglasögon nu när det har öst ner regn. Ha, ha måste ju sett ut som en jubeldåre där bakom ratten. Men min syn har ju försämrats jättemycket och dagar när jag är extra spänd i axelpartiet så ser jag knappt texten på tvn. Känner mig som en gammal sliten gumma ;)

Igår kväll fick jag kramper i magen. Det skrämde mig. Tänk om något skulle gå fel nu. Nej, det är säkert tarmarna som spökar. Jag ska till barnmorskan igen nästa vecka så då ska jag höra med henne. Man blir ju super hård i magen och jag försöker nu få ordning på magen genom att dricka PLOMMONJOS...hoppas, hoppas att det hjälper. Har ingen lust att få hemorojder för att jag är hård i magen. Det är tydligen väldigt vanligt att man blir hård i magen under graviditet det beror ju på att tarmarna arbetar saktare. Det ordnar sig säkert, jag är glad om jag slipper få dessa kramper i magen. Har knappt sovit i natt för värken i magen. 
Usch vilket deprimerande inlägg. klag..klag och klag.

Min dag idag började iallafall med att jag och älsklingen låg och drog oss länge i sängen och bara myste, kliade varandra på ryggen och sånt där som lätt glöms av i vardagsstressen. Det är viktigt att man njuter av varandra. Det är inte alltid en dans på rosor att dela sitt liv med en annan. Ibland tröttnar man på det mesta och ser bara allt som är dåligt eller det som fattas i sitt liv. Det är väldigt lätt att tänka i de banorna, särskillt nu med alla hormonerna som löper amok inuti mig. Men när jag väl kommer till sans så vet jag ju att vi hör ihop och att jag älskar honom över allt annat. Det där andra som inte känns bra, ja det får man jobba på. Det finns väl inga felfria förhållanden. Har vi klarat oss igenom två ivf-behandlingar så klarar vi nog av det mesta. Det är en prövning man går igenom och vi kom ut starkare efteråt. Ett band som knutits sig hårdare. Det måste man vårda. Jag ska försöka tänka positivt nu istället för att oroa mig för allt som kan gå fel eller som inte känns bra. Ett förhållande måste vårdas och näras annars dör det.

Idag går jag in i vecka 14. Herregud vad fort det går. Såg på vågen att den ökat något de sista dagarna. Antar att det är det extra blodet och vatten som kommer igång nu.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0