Ultra-ljud (15v +5 dagar)

Så fantastiskt. Jag är så lycklig och ni skulle sett min älsklings ögon tindra, pupillerna bara lös av glädje och kärlek och mina ögon rann av glädjetårar. Jag kunde knappt hålla magen still. Att få se dig du lilla underverk där inne, så livfull: hoppade upp och ner men du låg så långt ner i min livmoder så jag kunde inte få se hela dig ännu. Men vi såg att hjärnan såg ut precis som den skulle höger och vänster sida, armar och ben, knän, händer och magsäck, ryggrad ja vi såg allt utom dina små fötter. Dom gömde du busigt längst ner i mammas mage. Men om två veckor fick vi en ny tid för Ultra-ljud i vecka 18 ,då hoppas jag att vi får se hela dig. Barnmorskan log mot oss och sa att allt ser jättefint ut och inga konstigheter alls men eftersom ni fått gå igenom så mycket för att komma hit (ivf-behandlingarna) så kan jag ge er en till tid. Inte för min del utan för att lugna er. BM var underbar och hon visade allt, jag såg navelsträngen och de tre strängar som den innehåller. En som för ut gammalt skräp från fostret och två som leder in nytt, friskt och näringsrikt. (fantastiskt) BM tyckte jag var väl påläst..ha,ha konstigt jag läser allt jag kommer åt. Det är ju helt fantastiskt det som sker i min kropp. Jag vill veta allt.
Vi fick titta på dig från alla håll och kanter men underifrån var svårt. Eftersom bäckenbenet sitter i vägen. Ibörjan var du jättelivlig och BM frågade om jag inte känt dig sparka. Jag sa att jag trodde det var ryckningar i tarmen jag kännt. Ha,ha så dumt det är ju dina rörelser jag känner :). Moderkakan ligger åt höger i livmodern och det är även därför jag känt av lite värk där emellanåt, det beror på  ligamenten. Jag hoppade upp från sängen och hoppade lite för att väcka dig så du kunde hoppa till lite och visa upp hela dig men icke sa nicke...:)
Du sov för att sedan plötsligt vakna till och sträcker på dig och sedan ser vi hur du dricker fostervatten. Otroligt, men vi såg när du öppnade din lilla lilla mun och drack av fostervattnet. Hjärtat ditt slog stadigt och fort. Jag är så lycklig, så jag kan bara sitta och grina nu. Men jag sitter leende och tänker tillbaka på hur du såg ut där inne. Vårt älskade lilla barn. Enligt beräkningarna så kommer du den 10 februari +- någon dag.

15v +5dagar gammal. Huvudet åt vänster i sittande ställning.


Vårat lilla mirakel


Här ser man bebisen bakifrån tror jag..ha,ha lite svårta att säga men man ser ryggraden tydligt.

Kärlek. Den här dagen är bara kärlek.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Linda L-Å

Vackert... Här kommer mer kärlek!!! Puss på ER!!!

2009-08-24 @ 13:11:39
Postat av: rockygirl

jag e sååå avundsjuk och glad för er skull! Det e kul att se att någon har lyckats i hela denna processen, man får själv hopp då!! All lycka till er!!!

2009-08-24 @ 14:38:15
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Hoppets låga

Åååå va ljuvligt. Satt bara å grina när jag läste ditt inlägg idag. Vilken underbar känsla ni får uppleva. Det är en sån otroligt efterlängtad känsla som jag vet att du har längtat efter. Och jag e såå glad för er skull att ni får uppleva det.



Underbart underbart, livet är ett mirakel! :)

2009-08-24 @ 19:52:05
Postat av: Martina

Aww, vad härligt Maria! :) Så glad för er skull! Ingen blir en bättre mamma för jag vet att du längtat och du/ ni kommer älska det där barnet mer än livet självt! Underbart, underbart.. Varma kramar!

2009-08-24 @ 20:05:06
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: simone

Hejhej! hur mår du idag? :)

2009-08-25 @ 17:47:04
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: misshopeful

Idag har jag vaknat med huvudvärk för tredje dagen på raken...men det är bara att härda ut. Bebisen mår bara fint och det är huvudsaken. Jag längtar tills vi ska på nästa ultra-ljud så jag får se det lilla undret igen. Jag drömde om dig inatt mitt lilla mirakel ;)

2009-08-26 @ 10:53:00
URL: http://misshopeful.blogg.se/
Postat av: ♥ Katja ♥

Helt underbart att se :)

Jag börjar spruta på fredag, känns underbart att vara ett liiitet steg närmare!

Grattis å ha en underbar höst!!

Kramar!

2009-08-26 @ 23:58:11
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0