Tillbaka på hästryggen efter 15 - 18 års uppehåll.

Vilken underbar söndag jag har haft, Jag åkte ut till Carina och följde med henne ut och red. Helt underbart. Jag red på "Svarten" en stor underbar lugn häst med en fantastisk galopp. Jag har aldrig ridit en häst som hoppar så högt i galoppen. Vi tog det ändå ganska varsamt då det var mellan 15-18 år sedan jag red senast. Jag red jättemycket när jag var yngre men efter att jag opererade min rygg för scolios så rann det tyvärr ut i sanden. Men nu ska jag absolut ta upp det här med ridningen igen. Anledningen till att jag skulle rida "Svarten" är att 5st kvinnor blivit gravida efter att de ridit på just honom. Ja, nu har de ju inte haft sex med hästen..det hoppas jag ni förstår. Ha,ha men han bringar tur. Och dagen till ära så har jag ju ÄL så vi får väl se vad som händer. Under alla dessa åren så har jag hunnit bygga upp en stor respekt och nästan lite rädsla inför de här stora mäktiga muskelpaket, kallade hästar. Så jag var nervös när jag åkte hemifrån men så snart jag var framme så stod de redan där med Carina färdigsadlade och allt och jag  kände mig bara lugn. Och inte ett dugg nervös eller rädd. Så upp på hästryggen igen, visst är jag ringrostig, det erkänner jag och när vi travade och galopperade tänkte jag att NU ,nu ramlar jag av..ha,ha men det gjorde jag som tur inte. Det känns som att jag aldrig kommer kunna sätta ihop benen igen, imorgon kommer jag väl inte kunna gå. Ha,ha men det ska kännas att man lever. :)
Tack Carina för att jag fick följa med dig ut det får vi göra igen.

Efter ridturen så fick jag se deras nytillkom fyra små valpar endast två veckor och hade för dagen öppnat sina ögon för första gången. En sådan hundvalp kostar 9000kr. Fantastiskt söta.


Halåå där det är jag som är "Svarten" Kolla in min mustach...



2 veckor gamla hundvalpar. 3hanar och en liten hona.Vill ha..



Så idag ska jag avsluta den här dagen med att gosa med Picasso och med min sambo ;)
"Svarten" kan ju inte sköta allt.....hi,hi

Tjingeling!!
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej hej!

Här kommer ett litet enkelt tips för att få fler läsare / unika besökare till din blogg.

Klicka bara på länken.

http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=zuperzandra

Det går snabbt, är enkelt och de fungerar!!



Hoppas du haft en bra helg!



Kramis

2009-04-05 @ 18:32:29
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Martina

Snuskfia :)



Låter härligt att rida. Hästar är otroligt mysiga djur.



2009-04-05 @ 22:20:02
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0