Tänk om det ändå vore lika enkelt att bli gravid och blomstra ut till en vacker mamma, som det är att så ett frö till en vacker blomma.

Jag gräver ner mina händer i den mörka frodiga jorden. Jag sluter mina ögon och slutar för ett ögonblick att känna och tänka. Jag befinner mig inom mig själv där är det lugnt och stilla. Inga sorger når mig nu, inte i tanken, inte runt omkring mig. Jag befinner mig just nu och just här. Min kropp värker av allt hårt arbete men jag fortsätter ändå. För det ger mig lindring. Lindring i själen. Jag gräver djupare för att jorda mig själv. Jag sår frön som ska komma bli till praktfulla blommor. Jag planterar om buskar och blommor. Gör nya land och gräver ut de som redan finns. Jag sorterar växterna så att landet följer årets skiftningar. Jag är noga med vilka blommor som sätts var. Det finns en medveten tanke bakom varje omplantering och bakom varje litet frös plantering. Jag vill att det ska blomma vackert hela året. Vårblommor, sommarblommor och höstblommor. Försöker tänka långsiktigt och inte ha för bråttom. Jag rensar ut mycket ogräs och annat som inte har i rabatterna att göra.  

Det här skulle kunna vara mitt eget liv som jag planterar nya frön i och rensar bort det som inte längre ska vara kvar. Men skillnaden hittills är, att jag åtminstonde klarar av att ge liv åt rabatten - de frön jag nu sår där, kommer med tiden, omvårdnad och solens värmande kärlek gro sig stora och vackert starka.

Hela denna helg och även förra helgen så har jag dykt ner i rabatterna. Mina händer är alldeles såriga och långa rivmärken av rosenbuskarna pryder nu mina armar. Men det gör ingenting. För det är som terapi för mig. Så länge jag gräver och planterar så kopplas mina egna "planteringstankar" bort. Jag får ro inuti mig själv. Jag slutar tänka och smärtan, oron känns långt borta. Tänk om det ändå vore lika enkelt att bli gravid och blomstra ut till en vacker mamma, som det är att så ett frö till en vacker blomma.

Min kropp är redo...jag är redo....min själ är redo...Snälla lilla barn kom till mig nu, låt mig älska dig!!
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Bodil

Hittade din blogg av en slump, du skriver jättebra. Håller alla tummar jag har för att ni har ett litet barn hos er, snart!! Kram!

2009-04-20 @ 10:54:49
URL: http://badhusgatan.blogg.se/
Postat av: mia

kramar i massor:)

2009-04-20 @ 11:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0