Påskafton i Olofsbo


















Den här helgen har varit helt fantastisk. Det har varit så skönt att bara komma iväg. Vi har nu öppnat upp stugan. Jag och älsklingen var nere alldeles själva. Det behövde vi, vi har grejat och donat i trädgården hela helgen. Mina händer är helt såriga nu. Jag har börjat förbereda för utbyggnaden av lillstugan med att gräva upp och plantera om alla växterna som var på kortsidan av stugan. Det var jobbigt....Men nu är det gjort. Sedan så hann jag även med att färdigställa mittenlandet, planterade om och satte alla växterna i grupperingar  runt om den stora rosenbusken, istället för att ha dem lite var stan. Jag var tom så noga så att när jag tömde det ena landet, så grävde jag upp ett fyrtital vårlökar och planterade dem i en kruka. En efter en. Vilket jobb men det blev fint :)
De ska i landet senare när utbyggnaden är klar. Vilket kan ta månader...Hoppas att det kan komma igång lite fortare än så.
Vi har tagit morgonpromenader runt olofsbo och ner till stranden. Så vackert. På kvällarna har vi myst med lite öl och grillat. På påskaftons kväll var vi i Glommen och tittade på den enorma påskbrasan. Det var den största Påskbrasa jag sett. Vilken underbar syn, samtidigt som brasan växer vilt så ser man solen gå ner i havet. Kan det bli bättre än så här? Jag längtar tills vi får barn så att de kan få uppleva allt det här...Här kommer lite foton från påskhelgen.


Solen sken hela helgen.......:)


2 timmar kvar tills påskbrasan skulle tändas.


På långt håll kunde man se när brasan brann.


Elden spred sig snabbt men brandkåren var där och hade full koll. Några busiga barn gick och  slängde på gräs så att det skulle brinna mer medans brandmännen släckte ...ha,ha kids.


Den magnifika påskbrasan i Glommen.


Solnedgången i havet...precis brevid elden.



Vild och vacker...


Morgonpromenad.......stranden  i Olofsbo.


Det är lyx att kunna se det här varje dag när man är i stugan. Bra för själen.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0