IVF 2 - planering

Ringde till BM på SU idag för att planera in min andra ivf-behandling. Som tur var så fick jag en tid för ÄP två veckor tidigare än beräknat. Skönt att jag slipper spraya 4veckor innan sprutfasen inleds. Det innebär två veckor mindre klimakterie. Till skillnad från första ivf-behandlingen så¨kommer jag den här gången få mycket lägre dos med Gonal-F. Då risken är väldigt stor för min del att bli överstimulerad. Vi var ju med i Crinonestudien förra gången men den här gången kommer jag efter ET  ta Progestron mic apl vag 400mg. Vilket innebär att istället för att endast en gång om dagen spruta in gelen så kör man in en vagiator tre gånger om dagen. Kanske lite krångligare men det bryr jag mig inte om. Huvudsaken den fyller sin uppgift.

Jag drar en lättnads suck över att behandlingen blir två veckor kortare, kanske har vi flyt den här gången.... Kanske. Planeringen lyder än så länge såhär...



Nedreglering:
Mensdatum: 21/4
Start: Spray Synarela   datum: 21/4   dos: 1x3

Blodprov (Ö) datum: 5/5

Bokad telstart med BM, datum: 7/5   kl: 13.30 - 14.30
Inj Gonal-F start, datum: (7/5)

Läkarbesök med U-ljud, datum:

Ägglossningspruta Pregnyl injsubst i+ii 5000ie, datum:

Vilodag, datum:

Preliminär ÄP + ET vecka: 21


If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej.. Jag kommer bli utskriven i mitten på nästa vecka så jag är bara hemma på dagpermissioner denna veckan.



Jag kommer hålla tummarna stenhårt för att det ska lyckas för dig numed denna metoden.



Kram

2009-04-21 @ 13:04:26
URL: http://guldkragens.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag förstår inte så mycket. ÄP ? Överstimulerad ?.. I vilket fall håller jag alla mina tummar för att det ska gå bra för dig/er.



Kramar!

2009-04-21 @ 19:46:42
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: mia

håller tummarna för dig och fidde... kram

2009-04-23 @ 08:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0