Framdäcket flög av.

Japp, då var det dags för min stora tur igen. Älsklingen erbjöd sig att byta mina däck och den hjälpen är ju klart att man tackar ja till. Så tillsammans med vår granne L bytte de då alla däcken till mina fina sommardäck. Det var bara det att de användt samma bultar som till vinterdäcken- jag har speciella bultar till sommardäcken men glömde att informera om detta. Så bilen gick ju inte som den skulle och bultarna satt djupt in i fälgen. Suck! Det gick inte att dra ut dem igen. Jag "argbiggan" satte mig i bilen för att ta mig till en gummiverkstad som skulle kunna tänkas vara öppen en lördag, kanske de kunde hjälpa mig. Men när jag kör iväg - lossnar plötsligt ena framdäcket och jag blir sittandes där mitt i vägen. Tur att jag inte hann ner på motorvägen, det hade kunnat sluta riktigt illa. Jag lämnade bilen med varningsljuset på och traskade så hemåt igen. Svor och spottade. Jag är inte rolig att tas med när jag blir så arg. Men samtidigt kan jag ju inte bli arg på dem som bytte mina däck, de visste ju inte att det skulle vara andra bultar förrän det redan var försent. I allafall Älsklingen och L fick komma och hjälpa mig att hissa upp bilen så att vi kunde bända loss däcket. Vi lyckades tillslut att bända loss alla däcken och få dit de riktiga bultarna. Så nu funkar bilen igen. Jag åkte direkt ner och fyllde på luften i däcken ocg passade på att tvätta av den. Nu är den fin igen men jag måste sälja den - det är ju bara problem hela tiden med åbäket!!
Jag råkade säja det högt att jag ska sälja den jävla bilen...Då svarade min sambo att det kanske vore bättre att jag sålde honom för att det var hans fel...Snacka om att jag fick dåligt samvete. Men nu är allt bra igen, vi åkte ut till Hoffsnäs och tog oss en promenad i eftermiddags solen och avslutade med en fika, så nu känns det bra igen. Tur det. Orka tjura en hel lördagskväll.

Ha dé gött...
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

som d kan gå :s

2009-04-04 @ 19:13:36
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

svar: hoppas dom e d, har inte smakat än :p

2009-04-04 @ 19:22:05
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Anonym

turatt de gixck bra

2009-04-04 @ 19:41:17
Postat av: Jenny

Haha, så gulligt martyraktigt av honom! ;) Jag röstar för att sälja bilen och behålla honom!



"Kärlekens bilringar kommer i alla fall för alltid att sitta kvar, oavsett rostade skruvar och fastsatta muttrar, dessutom blir de bara fastare med åren" citat från någon som vill vara okänd! ;)

2009-04-04 @ 23:08:38
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/
Postat av: Sanna

herreminjävel de kunde gått åt pipsvängen!!!!!!! tur att du inte skada dig på kuppen.

kram från den som med får ett delerium då och då (det har me vårt stjärntecken att göra hahah)

2009-04-05 @ 03:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0