Allt liv som kommer från mig DÖR.



Igår kväll förberedde jag mig inför idag med en chakrameditation och imorses gick jag ut och promenerade innan vi skulle åka till SU för ET(embryo tillbaka).
Imorses vaknade jag av att telefonen ringde och med hjärtat i halsgropen svarade jag, som tur var var det från vårdcentralen och inte från SU. De skulle ju höra av sig innan klockan 11 idag utifall inget av våra embryon klarade uppvärmningen. Men vi skulle tydligen ha goda förutsättningar att så inte skulle ske. Det är ju ändå 75 - 80% chans att emryot klara av en uppvärmning. Och vi hade som sagt fyra stycken i frysen.
Jag har kännt ett lugn inom mig hela tiden och när jag var ute på promenaden så ringer telefonen.
Dolt nummer. Det var Sahlgrenska. Inget av våra fyra embryon klarade upptiningen. INTE ETT ENDA!! - SÅ TYVÄRR DET BLEV INGEN ET FÖR OSS IDAG.
Tårarna forsade fram och jag tänker på kvinnan med det ofödda barnet (min guide) hon kom alltså för att hämta barnet ifrån mig..Varför??
Vad har jag gjort för ont? Varför funkar det inte. Varför klarade inget av embryona sig? Hur kan vi ha sån här otur. Jag berättade för min sambo och han blev ledsen han med. Vi tröstade varandra och jag ringde åter till SU för att fråga om vidare planering. Vilket nu innebär att jag måste gå igenom IVF-behandling nr 2. Samma helvete en gång till. Jag orkar snart inte mer, har tappat tron om att någonsin få bli förälder. Kan någon ge mig mitt hopp tillbaka för jag har tappat det?! Jag känner mig såååå misslyckad, så tom, så värdelös. Smärtan är olidlig och sorgen kan jag inte längre beskriva för den är så djup...
Vad händer nu? tänk om nästa behandling misslyckas lika totalt som den här? vad händer hur går vi vidare...frågorna hopar sig. Tanken över att behöva gå igenom den vidriga äggutplockningen en gång till - vilken mardröm! Få förhoppningar som sedan slås i spillror. Känna liv - känna död.
Vi, försöker tänka framåt nu...inte tappa greppet helt totalt. Försöka komma in i rätt spår igen. Men hur? Allt liv som kommer från mig dör ju. Ändå är det inget fel på vare sig mig eller min sambo. Hur kan det då inte fungera. Livet är så jävla orättvist. Människor ploppar ur sig den ena ungen efter den andra och tar inte ens hand om dem eller de som använder abort som preventivmedel. Det är sjukt hur orättvist livet kan vara. Vi önskar oss inget hellre än att få ett barn. Tänk om vi aldrig får det....Hur överlever vi då? Hur överlever jag?
Går det?

Vi har inga barn men vi har våran kärlek til varandra sa min älskling till mig och det är sant, Vi har ialla fall varandra och nu ska vi vara extra rädda om våran kärlek.
If i wanna here from an asshole, i fart!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fy va tråkigt att läsa! Det är lätt att sitta här och säga "ta nya tag" "det funkar nästa gång"...men vad hjälper det er?! Ta hand om varandra allafall, FÖRSÖK att inte tappa hoppet...det går snart ska ni se! Kram och lycka till!!!

2009-04-07 @ 13:00:27
URL: http://nordstrandsjantan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Förresten....ett tillskott av folsyra - Folacin heter den lilla tabletten. Men det rådet/tipset har du förstås redan fått..

Bara en god tanke! Kram och lycka till igen då!!

2009-04-07 @ 13:02:58
URL: http://nordstrandsjantan.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Hjärtat. Jag är så ledsen för eran skulle. Har inget att säga som får dig att känna dig bättre. Men om du vill prata så tveka inte på att höra av dig.Puss & Kram

2009-04-07 @ 13:20:51
Postat av: jocke

Ledsen för er skull kram

2009-04-08 @ 10:02:42
Postat av: Emelie

Tänker på er gumman! Hoppet är det sista som lämnar en! Många miljoner kramar!

2009-04-08 @ 12:55:51
URL: http://popkatt.blogg.se/
Postat av: Linda L-Å

ÅÅÅHHH gumman!! Jag lider verkligen med er. Jag vet att inget jag säger hjälper just nu, men ta hand om varandra tappa inte hoppet!!!! Ring när som, det vet du! Kramisar!!!!!!

2009-04-08 @ 21:09:28
Postat av: Anonym

Jag är ledsen för er skull Maria. Hoppet kommer inte att lämna er.



För vissa går det lätt att skaffa barn, för andra är det svårare. Och när det är svårt blir det hela så påtagligt. OM det inte skulle fungera för er, så måste ni ändå acceptera det för ni har inget annat val.Förstår du ? Så, jag tror att när ni accepterat att ni är i den situationen ni är ni så kommer inte er undermedvetna stress styra så mycket. MEN det är ju svårt eftersom det enda ni tänker på är att få en liten bebis.

Att bli gravid är inte alls så självklart. Jag tror att det handlar om ett inre lugn. De som får barn som bara ploppar ut är de som inte funderar så djupt över det.



Men du, ta dig och er massa tid att rå om er själva. Åk på SPA, hitta sätt att skingra tankarna. Även om jag förstår att när ni är mitt uppe i en sån här IVF-behandling så kretsar såklart tankarna kring det.

2009-04-09 @ 11:09:51
Postat av: Martina

Oj, mitt namn kanske inte kom med där.

2009-04-09 @ 11:10:27
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0